دانشنامه ترابری

راهنمای خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران

صاحبان مشاغل برای دستیابی به سود بیشتر به دنبال راهی هستند که کسب وکار خود را رقابتی تر کنند. خرید مستقیم از چین یکی از این روش هاست. باتوجه به قیمت مناسب محصولات چینی صاحبان بسیاری از فروشگاه ها و کسب وکارهای آنلاین به خرید مستقیم از واردکننده چینی علاقه مند شده اند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به بررسی شرایط خرید مستقیم از چین بپردازیم. همچنین بعد از مطالعه این مطلب با راه های پیدا کردن تامین کننده معتبر و سایت های خرید از چین آشنا خواهید شد.
راهنمای خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران

خرید مستقیم از چین به روش حضوری؛ صرف زمان و هزینه‌های بالا

یکی از اولین‌ راه‌هایی که برای خرید مستقیم از چین به ذهن بازرگانان می‌رسد، خرید به‌صورت حضوری است. این روش معمولا زمان‌بر و پر‌هزینه خواهد بود. همچنین باید به‌طور‌کامل با اصول خرید و مراحل ارسال کالا به ایران آشنایی داشته باشید. برای انجام یک خرید مطمئن باید به‌خوبی با تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان چینی آشنا باشید. همین موارد خرید بدون واسطه از چین به‌صورت حضوری را دشوار می‌کند. در صورت نداشتن تجربه کافی ممکن است در هنگام خرید مرتکب اشتباه شوید. در نتیجه این روش دردسرهای خاص خود را خواهد داشت.

چگونه خرید از چین بدون واسطه امکان‌پذیر خواهد بود؟

بسیاری از کسانی‌که از سایت‌های خارجی خرید کرده‌اند، احتمالا نام سایت‌های فروشگاهی معتبر چینی همچون علی بابا و علی اکسپرس را نیز شنیده‌اند. با مراجعه به این وب‌سایت‌ها می‌توانید خرید از چین و تحویل در ایران را بدون واسطه و با قیمت کمتر انجام دهید. همچنین از طریق مقایسه تامین‌کنندگان در این وب‌سایت‌ها امکان این خواهید را داشت که در کنار قیمت مناسب، کالایی با‌کیفیت خریداری کنید. 
بعد از انتخاب محصول و تکمیل فرآیند خرید و پرداخت، محموله مورد‌نظر شما از طریق یکی از انواع روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی همچون حمل و نقل دریایی، هوایی یا ترکیبی در زمان تعیین‌شده برای شما ارسال خواهد شد. 

سایت های خرید از چین؛ معرفی سایت های معتبر

سایت های خرید از چین؛ معرفی سایت‌های معتبر

بسیاری معتقد هستند که کالای ارزان قیمت چینی کیفیت بالایی ندارند؛ اما این یک تصور اشتباه است. با خرید از سایت‌ها و تامین‌کنندگان معتبر کالایی باکیفیت و در عین حال اقتصادی دریافت خواهید کرد. در ادامه با چند سایت معتبر چینی که از روش‌های مختلفی همچون حمل و نقل دریایی و حمل هوایی بار، محصولات چینی را به‌دست خریداران در سراسر جهان می‌رسانند آشنا خواهیم شد. 

سایت علی بابا؛ بزرگ‌ترین شرکت تجارت آنلاین چین

شرکت علی بابا (Alibaba) بزرگ‌ترین شرکت تجارت آنلاین در چین است که صدها میلیون کاربر دارد. میلیون‌ها بازرگان و تاجر خرید مستقیم از چین را از طریق این سایت انجام می‌دهند. از آنجایی‌که پرداخت در این سایت با کارت‌های اعتباری و دبیت کارت انجام می‌شود، خرید از آن را می‌توانید به سایت‌های واسط در ایران بسپارید.
بعد از خرید از وب‌سایت علی‌بابا، این مجموعه با برخورداری از ناوگان اختصاصی، کار حمل‌ونقل محموله شما را از طریق روش مناسب همچون حمل و نقل ریلی بین المللی، دریایی یا هوایی انجام می‌دهد.

خرید از سایت علی اکسپرس؛ امکان انتخاب روش ارسال کالا 

یکی دیگر از مشهورترین وب‌سایت‌های فروشگاهی برای خرید مستقیم از چین، فروشگاه آنلاین علی اکسپرس است. این سایت با درآمد 40 میلیاردی سهم بزرگی از بازار خرید اینترنتی را به خود اختصاص داده است. فروش در این سایت از طریق واسطه‌های تجاری اتفاق می‌افتد. در کنار خرید مقرون‌به‌صرفه یکی از دلایلی که منجر به محبوبیت این سایت شده امکان انتخاب روش‌های مختلف برای ارسال کالا همچون حمل و نقل بین المللی جاده ای، هوایی، دریایی یا روش‌های ترکیبی است.

نحوه خرید عمده از چین از سایت‌های علی بابا و علی اکسپرس

با مراجعه به برخی از وب‌سایت‌‌ها همچون علی بابا و علی اکسپرس امکان خرید مستقیم کالا از چین به‌صورت عمده را خواهید داشت. برای خرید از سایت های چینی ابتدا باید کالای مورد‌نظر خود را پیدا کنید. سپس‌ لینک را کپی کرده و در قسمت لینک محصول بگذارید. در این مرحله مبلغ کالا به‌ دلار، وزن کالا به گرم و تعداد مورد‌نظر را وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه محاسبه قیمت، ارزش کالا به تومان به شما نشان داده خواهد شد. 
توجه داشته باشید که انتخاب روش حمل‌ونقل روی قیمت نهایی کالای خریداری شده تاثیر خواهد گذاشت. حمل محموله خریداری‌شده از چین همچون حمل بار از دبی ممکن است به روش‌های دریایی، هوایی، زمینی یا ترکیبی انجام شود. 

راه‌های پیدا کردن تامین‌کننده معتبر در چین؛ روش جست‌وجو و تصمیم‌گیری

موضوعی که در خرید از چین اهمیت بالایی دارد، نحوه جست‌وجو و یافتن تامین‌کننده معتبر است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که تصمیم می‌گیرید خرید خود را به‌صورت آنلاین از وب‌سایت‌هایی مانند علی بابا انجام دهید. در این شرایط برای خرید یک محصول با تامین‌کنندگان بسیاری روبه‌رو خواهید شد. در نتیجه تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین تامین‌کننده دشوار می‌شود. در این شرایط برای پیدا کردن بهترین تامین‌کننده چند نکته کوچک را رعایت کنید. 
 ارسال یک درخواست برای چند تامین‌کننده با ذکر قیمت و تاریخی که به محصولات نیاز دارید.
 دریافت اطلاعات از سوابق فروش تامین‌کننده در بازارهای جهانی (اتحادیه اروپا و ایالات متحده)
 درخواست اسناد تامین‌کننده در خصوص فروش محصولات به بازارهای جهانی 
 شرایط و توانایی تامین‌کننده برای حمل‌ونقل بین‌المللی محموله خریداری شده
 روش تامین‌کننده برای حمل‌ونقل بین‌اللملی محموله
در نهایت سابقه فعالیت و نحوه حمل کالا از چین توسط تامین‌کننده را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید. معمولا شرکت‌هایی که سابقه فعالیت طولانی دارند و روش‌های مطمئن‌تری را برای حمل کالا در نظر می‌گیرند، تامین‌کنندگان معتبر‌تری هستند. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاری امن‌تری خواهید داشت.

انتخاب روش ارسال کالا از چین با‌توجه به نوع کالا

انتخاب روش ارسال کالا از چین با‌توجه به نوع کالا 

یکی از مسائلی که در خرید مستقیم از چین اهمیت بالایی دارد، انتخاب روش ارسال کالا است. روش ارسال محموله صادراتی بر‌اساس نوع کالا انتخاب شده و روی قیمت نهایی تاثیر خواهد گذاشت. به‌عنوان مثال صادرات گچ از چین معمولا از طریق حمل دریایی انجام می‌شوند. به‌طور‌کلی حمل‌ونقل هوایی و دریایی دو روش مطمئن و پرطرفدار برای ارسال کالا از چین به ایران هستند.

دریافت سالم کالا بعد از خرید مستقیم از چین با انتخاب بهترین روش حمل‌ونقل

در این مقاله با نحوه خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران آشنا شدیم. باتوجه‌به کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع بالای محصولات چینی بسیاری از فروشندگان و کسب‌وکارهای آنلاین به موضوع خرید مستقیم از چین علاقه‌مند شده‌اند. در کنار پیدا کردن یک تامین‌کننده و سایت مطمئن برای خرید از چین نحوه ارسال کالا نیز اهمیت بالایی دارد. شرکت هنزا ناو دریا با نام تجاری «هانزا»، با سال‌ها تجربه در زمینه حمل بار، محموله شما را با قیمت مناسب و در کمترین زمان‌ ممکن به مقصد می‌رساند. 

خدمات راهنمای خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران توسط هانزا قابل ارائه نمی‌باشد و این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی و آموزش است.