بنادر جهان

بندر تیانجین؛ همه نکاتی که باید بدانید

بندر تیانجین رکورد تخلیه و بارگیری ۱۳.۰۱ میلیون TEU را در پرونده کاری خود دارد که در مقایسه با رکورد ۱۲.۳ میلیونی در سال ۲۰۱۴ و ۱۱.۵۹ میلیونی در سال ۲۰۱۳، آمار چشمگیری از خود برجای گذاشته است. بندر تیانجین، به عنوان یکی از شلوغ ترین و مهم ترین بندرهای چین، نقش پررنگی در توسعه اقتصادی این کشور ایفا می کند. به همین دلیل، اطلاع از نحوه عملکرد، فرصت ها و پتانسیل های تجاری این بندر برای کسب و کارها و تاجران بسیار مهم و ارزشمند است. ما در این مقاله نکات مهمی را که هر تاجر برای تجارت با بندر تیانجین باید بداند را شرح داده ایم. اگر به دنبال کلید موفقیت در بازارهای جهانی و کشور چین هستید، مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.
آشنایی کامل با پتانسیل و امکانات تجاری بندر تیانجین چین

موقعیت جغرافیایی و نقش استراتژیک بندر تیانجین در تجارت بین‌المللی

بندر TIANJIN، در منطقه شمالی جمهوری خلق چین واقع شده است. این پورت در تقاطع شهر پکن و دایره اقتصادی بوهی قرار داشته و با پایتخت کشور چین (پکن) مسیر اصلی دریایی دارد. دسترسی به دریای آزاد یکی از ویژگی‌های اصلی بندر تیانجین محسوب می‌شود؛ به همین دلیل امکان ارسال و دریافت کالاها به کلیه نقاط جهان از این پورت فراهم است. از‌این‌رو شما می‌توانید برای حمل و نقل دریایی بین المللی به کشورهای مختلف دنیا از تیانجین استفاده کنید. 
با‌توجه‌به موقعیت جغرافیایی خاص چین و همجواری با کشورهای بزرگی مانند روسیه و کره، تیانجین به‌عنوان یک پل استراتژیک برای تجارت با این کشورها به شمار می‌رود. TIANJIN از طریق خشکی به ۲۱ شهر و منطقه دیگر نیز راه دارد؛ بنابراین انجام کلیه خدمات حمل‌ونقل از مناطق شمال غربی چین تا شمال شرق مغولستان در این پورت فراهم است. 

بندر تیانجین؛ منطقه‌ای در تقاطع شهر پکن و دایره اقتصادی بوهی

تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها در زیرساخت‌های تیانجین

بندر تیانجین یکی از بزرگ‌ترین و برترین بندر‌ها در شمال چین و یک دروازه حیاتی لجستیک و حمل‌و‌نقل بین‌المللی در این کشور محسوب می‌شود. با‌توجه‌به اهمیت بندر TIANJIN در تجارت بین‌المللی و حمل کالا از چین، سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زیرساخت‌ها و امکانات آن صورت گرفته است. به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در زیرساخت‌ها و توسعه بندر‌های خشک، تیانجین جایگاه برجسته‌ای در زمینه حمل‌ونقل‌های برون مرزی کسب کرده کرده است. بندر تیانجین با داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته برای انواع حمل‌ونقل‌ها، از جمله کانتینرها، مایعات و مواد خطرناک پاسخ‌گوی نیازهای متنوع تاجران خواهد بود.

برخورداری بندر TIANJIN چین از تسهیلات گمرکی و تجاری ویژه

بندر تیانجین با بیش از ۱۲۰ کیلومتر مربع نهمین عضو در لیست برترین بندرهای جهان است. از نظر میزان حمل بار براساس میزان تناژ، بندر تیانجین در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. این بندر که امکان حمل کالاهای حجیم و سنگین را برای بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات فراهم کرده است، بیش از 200 اسکله برای کشتی‌های باربری در اندازه‌های مختلف دارد. این بندر شمالی چین قابلیت پذیرش بیش از 15 میلیون کانتینر در سال را دارد؛ این عملیات با استفاده از ربات‌های اتوماتیکی مدرن و سیستم‌های باربری اتوماتیک با کارایی بسیار بالا در تیانجین انجام می‌شود. 
TIANJIN شامل دو پایانه مسافربری و نه بخش بندری است که سه بخشBEIJIANG ، NANJIANG و DONGJIANG بیشتر عملیات تجاری را انجام می‌دهند. علاوه‌بر این، شش مکان لنگرگاه اصلی و دو منطقه لنگرگاه موقت نیز در این منطقه تجاری وجود دارد. تیانجین منظقه‌ای بزرگ برای ماشین‌آلات سنگین مانند جرثقیل‌های بزرگ دریایی با قابلیت بلند کردن تا 100 تن بار و بیشتر است. بدین‌ترتیب شما برای واردات ماشین آلات صنعتی از چین می‌توانید فرآیند حمل‌ونقل را در این پورت انجام دهید. 

موانع روبه‌روی بندر تیانجین؛ بررسی چالش‌ها و محدودیت‌های این بندر پیشرفته 

علی‌رغم کلیه مزایا، امکانات و فرصت‌هایی که بندر تیانجین به تاجران بین‌المللی ارائه می‌دهد، با چالش‌هایی نیز مواجه است. این محدودیت‌ها و موانع ممکن است تاثیری چشمگیر بر روند عملیات‌های در حال انجام در این منطقه داشته باشد. از محدودیت‌های این منطقه تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
ازدحام: با وجود وسعت بندر تیانجین، افزایش حجم تجارت در این منطقه منجر‌به ازدحام‌ها جمعیت و زمان‌های انتظار طولانی در زمان اوج حمل‌ونقل‌ می‌شود.
محدودیت‌های زیست‌محیطی: تیانجین به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود با مسائل زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا و آب مواجه است. این محدودیت‌ها باعث می‌شود تا این پورت به دنبال راه‌حل‌های تازه و پایدار برای حفظ محیط زیست باشد.
نیاز به به‌روزرسانی مستمر: به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی‌ها و تغییرات نیازهای تجارت جهانی، بندر تیانجین باید سیستم‌ها و زیرساخت‌های خود را به‌روزرسانی و اصلاح کند تا همیشه در اوج کارایی باشد.
مسائل امنیتی: با افزایش انواع حمل‌ونقل دریایی و حمل و نقل ترکیبی در این بندر، نیاز به ایجاد و تقویت مکانیزم‌های امنیتی بیشتری در تیانجین چین احساس می‌شود.
این چالش‌ها نیازمند توجه دائمی و راهکارهای هوشمندانه‌ای است تا بندر تیانجین به‌صورت مداوم و پایدار در اوج کارایی در تجارت‌های جهانی باقی بماند.

بندر تیانجین، منطقه‌ای مهم در تجارت جهانی با قابلیت‌ها و امکانات استراتژیک

تجارتی پرسود با کشور چین با کمک یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی معتبر

بندر تیانجین، با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و استراتژیک خود، نه‌تنها به‌عنوان یک نقطه مهم تجارتی در منطقه، بلکه در سطح جهانی نیز شناخته شده است. امکانات پیشرفته، سیستم‌های اتوماتیک، تکنولوژی‌های مدرن و اتصالات راهبردی، همگی به این بندر کمک می‌کنند تا به‌عنوان یک مرکز اصلی برای حمل‌ونقل بین‌المللی و تجارت به شمار رود. با این حال حمل‌ونقل بار از TIANJIN چین به ایران با پیچیدگی‌های متعددی روبه‌رو است. از‌این‌رو داشتن یک رابطه کاری خوب با یک شرکت حمل ‌و نقل بین المللی باتجربه در تجارت با این بندر بسیار حائز‌اهمیت است. 
داشتن دسترسی به یک فورواردر کاربلد و مورد‌‌اعتماد به شما اطمینان می‌دهد که محموله‌تان در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد‌نظر می‌رسد. تیم متخصص و حرفه‌ای شرکت هنزا ناو دریا، با آگاهی کامل از فرآیندها و چالش‌های مختلف تجارت در تیانجین، آماده‌ همراهی و پشتیبانی از شما تجار و سرمایه‌گذاران گرامی است. شما می‌توانید به‌منظور واردات مواد غذایی به ایران، صادرات انواع محمولات هم‌چون ماشین‌های صنعتی یا مواد شیمیایی از خدمات تیم متخصص ما بهره‌مند شوید. به‌منظور مشاوره و راهنمایی از طریق شماره‌های درج شده در سایت با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید.