inside-banner

مقالات

بوکینگ کانتینر چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/08/27

رایج ترین اصطلاحی که ممکن است در انواع حمل و نقل به خصوص حمل کانتینر دریایی با آن مواجه شوید، بوکینگ کانتینر است. کانتینر یکی از مهم ترین تجهیزات در حمل و نقل است که محموله های متفاوتی را می توان توسط آن به نقاط مختلف دنیا ارسال کرد. ممکن است بسیاری از افرادی که به تازگی وارد عرصه تجارت بین الملل شده اند، با عبارت بوکینگ کانتینر آشنایی نداشته باشند، بدین منظور ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله به سوال بوکینگ کانتینر چیست پاسخ دهیم. در این مقاله با بوکینگ در کشتیرانی و مراحل اخذ آن در حمل و نقل آشنا می شوید؛ اگر به فکر تجارتی موفق هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

بررسی مفهوم بوکینگ کانتینر و مراحل انجام آن در تجارت بین‌الملل
بیشتر بخوانید

منظور از FOB در حمل و نقل دریایی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/05/31

FOB فقط یکی از چندین اصطلاح متداول در حوزه تجارت بین المللی است که حقوق و تعهدات خریدار و فروشنده در تجارت بین المللی را تعریف می کند. به واسطه FOB مرز مسئولیت فروشنده و خریدار در حمل و نقل دریایی مشخص می شود. به این ترتیب ابهامات حاکم درخصوص مسئولیت های طرفین برطرف خواهد شد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که FOB چیست. اگر می خواهید با اهمیت FOB در حمل و نقل دریایی و وظایف خریدار و فروشنده در این اینکوترمز آشنا شوید، فقط کافی است 5 دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

آشنایی با مفهوم FOB در حمل‌ونقل دریایی
بیشتر بخوانید

حمل و نقل دریایی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/05/24

حمل و نقل دریایی بهترین روش انتقال کالا به کشورهای متصل به آب های آزاد محسوب می شود. این روش به دلیل هزینه کم و ایمنی بالا مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است. محموله های حساس به دما با کانتینر یخچالی، بارهای فله مثل مواد غذایی و ماشین آلات صنعتی با این روش جا به جا می شوند. حمل و نقل دریایی یک گزینه مناسب برای واردات و صادرات بارهای سنگین و حجیم نیز به شمار می رود؛ چراکه این کالاها با هواپیما یا روش های زمینی به راحتی جا به جا نمی شوند یا هزینه هنگفتی را به همراه دارند. اگر هنوز آشنایی کافی با حمل و نقل دریایی چیست ندارید و روش های متنوع آن را نمی شناسید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

توضیح «حمل و نقل دریایی چیست» در بلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

حق توقف کانتینر چیست؛ تعرفه حق توقف کانتینر در 1402

تاریخ انتشار: 1402/04/18

یکی از سوالات رایج تجار و بازرگان این است که حق توقف کانتینر چگونه محاسبه می شود؟ حق توقف کانتینر یکی از هزینه های قابل توجه در فرآیند حمل و نقل بین المللی است. بسیاری از افراد با این اصطلاح آشنا نبوده و همین موضوع باعث به وجود آمدن ضررهای بزرگ اقتصادی برای آن ها می شود. درواقع فعالان حوزه لجستیک و حمل ونقل بین المللی برای کاهش هزینه های اضافی باید اصطلاحات تخصصی مربوطه را بشناسند. ما در این مقاله به سوال حق توقف کانتینر چیست به طور کامل پاسخ داده ایم. با مطالعه این مطلب از تعرفه حق توقف و نحوه محاسبه آن مطلع شده و فرآیند حمل کالا را با دردسرهای کمتری پیش خواهید برد.

حق توقف کانتینر چیست؟
بیشتر بخوانید

انواع کشتی فله بر و کاربرد آن در حمل و نقل دریایی

تاریخ انتشار: 1402/03/09

کشتی ها یکی از پر کاربرد ترین وسایل برای جا به جایی کالا محسوب می شوند. بسیاری از کشور هایی که به مرز های آبی دسترسی دارند، از طریق کشتی ها با سایر کشور ها مبادلات خود را انجام می دهند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از کشتی های مناسب برای جا به جایی کالا ساخته شد. یکی از این کشتی ها، کشتی فله بر نام دارد. کشتی فله بر با سایر کشتی های باربری شامل تفاوت هایی می شود. ما در این مقاله به بررسی کامل کشتی فله بر می پردازیم. دانستن این تفاوت ها و شناخت بیشتر انواع کشتی برای بازرگانان و تجار بسیار اهمیت دارد. در صورت آشنایی با کشتی های بیشتر، متحمل هزینه های سنگین نشده و بهترین روش حمل و نقل را انتخاب خواهید کرد.

انواع کشتی فله بر و کاربرد آن در حمل و نقل دریایی
بیشتر بخوانید

دموراژ گمرکی چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/11/30

آیا به عنوان فردی که با دنیای تجارت و بازرگانی سروکار دارید، پاسخ سوال (دموراژ گمرکی چیست) را می دانید؟ در واقع دموراژ، جریمه دیرکرد عودت کانتینر است که توسط صاحب کالا باید پرداخت شود. در بیشتر حمل ونقل ها تاخیری ایجاد می شود که غیرقابل کنترل است. این تاخیرها موجب هزینه هایی می شود که در هر کشور و شرکتی متفاوت خواهد بود. در مطلب زیر نکاتی وجود دارد که شاید با دانستن آن ها، از شر پرداخت هزینه های بالا برای دموراژ خلاص شوید؛ پس اگر سروکار شما با تجارت است، این مقاله را از دست ندهید.

دموراژ گمرکی چیست؟
بیشتر بخوانید

استریپ و استافینگ کالا چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/11/25

اگر شما نیز با دنیای تجارت و بازرگانی سروکار دارید، قطعا واژه های استریپ و استافینگ کالا را شنیده اید. آیا می دانید استریپ و استافینگ کالا چیست و چگونه انجام می شود؟ این دو اصطلاح بیشتر در صنعت کشتیرانی و در پایانه های کانتینری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید وارد دنیای بزرگ تجارت شوید و با این دو واژه آشنایی ندارید، ما در این مقاله از هانزا اطلاعات کافی در این زمینه به شما خواهیم داد.

استریپ و استافینگ کالا چیست؟
بیشتر بخوانید

لندینگ کرافت چیست؟ آشنایی با کاربرد آن در حمل و نقل

تاریخ انتشار: 1401/11/09

بسیاری از مسافران و ساکنان شهرهای جنوبی ایران دوست دارند که بعد از سفر به جزایر مختلف ایران همچون کیش و قشم، از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند. همچنین بازرگانان نیز همیشه به دنبال راهی هستند که بارهای خود را با کمترین هزینه ارسال یا دریافت کنند. لندینگ کرافت یک ناوچه آبی است که به این نیازها پاسخ می دهد. در این مطلب شما را با این وسیله نقلیه دریایی برای حمل ونقل بار و وسایل نقلیه آشنا می کنیم. همچنین برای آشنایی با مزایا و معایب حمل بار با لندینگ کرافت مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

لندینگ کرافت چیست؟ آشنایی با کاربرد آن در حمل و نقل
بیشتر بخوانید

هر آنچه باید درباره شیپینگ اوردر بدانید

تاریخ انتشار: 1401/08/22

آیا می دانید شیپینگ اوردر چیست؟ معمولا این سوال برای کسانی پیش می آید که قصد دارند به شیوه حمل و نقل دریایی، محصولات خود را جابه جا کنند. همان طور که از آن نام آن مشخص است، شیپینگ اوردر به حوزه حمل و نقل دریایی مربوط می شود و بازرگانان برای ارسال بار و عقد قرارداد با شرکت های کشتیرانی باید با این اصطلاح و مراحل آن آشنا باشند. بعد از مطالعه این مقاله با صفر تا صد شیپینگ اوردر و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد.

هر آنچه باید درباره شیپینگ اوردر بدانید
بیشتر بخوانید

خطوط کشتیرانی مهم جهان

تاریخ انتشار: 1400/05/18

خطوط کشتیرانی مهم جهان، بازیگران اصلی در عرصه حمل و نقل بین المللی هستند. این خطوط نقش بسیار مهمی در اقتصاد جهانی و تجارت بین المللی ایفا می کنند. به کمک خطوط کشتیرانی امکان برقراری ارتباط بین کشورها و ارسال کالاها و محموله های مختلف به سراسر جهان فراهم می شود. در ادامه با بزرگ ترین خطوط کشتیرانی جهان و میزان ظرفیت TEU و تعداد کشتی های هر ناوگان آشنا خواهیم شد.

معرفی و آشنایی با خطوط کشتیرانی مهم جهان
بیشتر بخوانید