inside-banner

مقالات

ریلیز چیست؟

تاریخ انتشار: 1403/01/28

در دنیای پیچیده و متحول حمل و نقل بین المللی، ریلیز به عنوان یک فرآیند کلیدی و ضروری نقش مهمی ایفا می کند؛ اما برای بسیاری از افراد این عبارت کاملا نا آشنا و جدید است. ریلیز کردن نه تنها به عنوان یک فرآیند مؤثر در تسریع فرآیند تحویل کالا عمل می کند، بلکه به عنوان پلی بین قوانین و استاندارد های بین المللی و نیاز های عملیاتی بازرگانان شناخته می شود. ما در این مقاله، به طور کامل و دقیق به بررسی این پرسش می پردازیم که ریلیز چیست و چگونه در بهبود و تسریع فرآیند های حمل و نقل بین المللی موثر واقع می شود. برای درک عمیق تر این مفهوم و کاربرد های آن در دنیای مدرن تجارت، مطالعه این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی مفهوم ریلیز در حمل‌ونقل بین‌المللی و تجاری
بیشتر بخوانید

ترانزیت چیست؟

تاریخ انتشار: 1403/01/26

ترانزیت در لغت، به معنای انتقال افراد یا اشیا از مکانی به مکان دیگر است. ترانزیت، به عنوان یکی از ارکان اساسی صنعت حمل و نقل بین المللی، فرآیندی است که امکان جا به جایی کالا یا مسافرین از یک نقطه به نقطه دیگر، اغلب از طریق مرز های چندین کشور، را فراهم می آورد. ترانزیت انواع و روش های مختلفی دارد که هر کدام بر هزینه و مدت زمان رسیدن بار تاثیر به خصوصی می گذارد. به عنوان یک تاجر بین المللی باید با انواع ترانزیت و روش های آن آشنا باشید. ما در این مقاله توضیح جامعی در این مورد خواهیم داد.

بررسی ترانزیت چیست و انواع ترانزیت در بلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

واردات از چین؛ بررسی قوانین و شرایط

تاریخ انتشار: 1403/01/25

آمارها نشان می دهند که حجم واردات از چین به ایران، بخش قابل توجهی از کل واردات کشور را تشکیل می دهد. این ارتباط تجاری نه تنها به تقویت اقتصاد ایران کمک کرده، بلکه دروازه ای برای دسترسی به کالا های با کیفیت و مقرون به صرفه از سراسر جهان است. هدف از این مقاله، بررسی دقیق قوانین و شرایط واردات از چین به ایران است تا فرصت ها و چالش های پیش روی وارد کنندگان ایرانی را شناسایی کنیم. با مطالعه این مقاله، مخاطبان می توانند دیدگاهی جامع نسبت به فرآیند واردات از چین کسب کرده و با استفاده از اطلاعات به روز، قدم های محکم تری در مسیر توسعه تجاری خود بر دارند.

بررسی قوانین و شرایط واردات از چین در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

صادرات به عراق؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

تاریخ انتشار: 1403/01/25

در کشور عراق، بیش از 90 درصد کالا های مورد نیاز از طریق واردات کالا تامین می شود. علاوه بر این مورد، عراق کشوری زیارتی است که سالانه از زائران فراوانی پذیرایی می کند. این موارد، بازار عراق را به بازاری پر از فرصت های تجاری برای ایرانیان تبدیل کرده است. به ویژه این که با صادرات به عراق، علاوه بر مردم این کشور، محصولاتمان را به زائران کشور های دیگر نیز معرفی کرده و زمینه های ورود به بازار های دیگر را نیز فراهم می کنیم. اگر قصد تجارت با این کشور عربی را دارید، خواندن این مقاله اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.

فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به عراق در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

کانتینر چیست و چه انواعی دارد؟

تاریخ انتشار: 1403/01/21

کانتینر، به عنوان یک نوآوری برجسته در صنعت حمل و نقل کالا، در سال ۱۹۵۵ توسط مالکوم مک لین به صورت کانتینرهای فولادی طراحی شدند. از آن زمان تاکنون از کانتینرها برای حمل و نقل انواع کالا و محصولات استفاده می شود. کانتینرها یکی از ابزارهای اصلی حمل و نقل بین المللی محسوب شده و در صنایع حمل و نقل و تجارت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در مقاله ای که پیش روی شماست، توضیح کاملی در مورد کانتینر چیست و انواع کانتینر آورده شده است. از شما خوانندگان عزیز دعوت می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

توضیح کانتینر چیست و چه انواعی دارد در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

CBM چیست؟ روشی آسان برای محاسبه CBM

تاریخ انتشار: 1403/01/19

در عرصه حمل و نقل بین المللی، آگاهی از حجم کالا برای اطلاع از هزینه های حمل بار و محاسبه قیمت حیاتی است. CBM یا متر مکعب، یک واحد اندازه گیری حجم است که برای محاسبه آسان مقدار و تعداد محصولاتی که در یک کانتینر حمل و نقل قرار می گیرند، به کار میرود. این مقاله شما را با CBM، کاربردها و نحوه استفاده از این ابزار کاربردی آشنا می کند. از مزایای محاسبه دقیق CBM، بهینه سازی فضای ذخیره سازی، برنامه ریزی برای انتخاب بهترین روش و مسیر حمل و نقل و کاهش هزینه ها است. با ما همراه باشید تا با روشی آسان برای محاسبه CBM آشنا و از مزایای آن در عرصه حمل بین المللی بهره مند شوید.

بررسی CBM در مجله حمل‌ونقل بین‌المللی هانزا
بیشتر بخوانید

صادرات به دبی، فرصت‌ها و چالش‌ها

تاریخ انتشار: 1402/12/26

دبی که به آن شهر طلا نیز می گویند، یک مرکز جهانی تجارت و بازرگانی است. موقعیت استراتژیک آن در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا، در کنار زیرساخت های پیشرفته و سیاست های تجاری دوستانه، آن را به مقصد اصلی تجارت بین المللی تبدیل کرده است. اقتصاد دبی بر پایه تجارت بنا شده و به دلیل شبکه گسترده قرارداد های تجاری و فرصت های صادراتی، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. به عنوان کسی که قصد صادرات به دبی را دارد، مطالعه این مقاله شما را با همه چالش ها و فرصت ها آشنا می کند.

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به دبی
بیشتر بخوانید

واردات از ترکیه؛ بررسی قوانین و شرایط

تاریخ انتشار: 1402/12/26

بر اساس آمار رسمی خبرگزاری ایرنا، حجم تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه در سال ۲۰۲۳، ۱.۷ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل است. از این میزان، ۸۲۱ میلیون دلار مربوط به واردات ایران از ترکیه می شود. ایران از ترکیه کالاهای مختلفی مانند ماشین آلات، مواد شیمیایی، محصولات غذایی و کشاورزی وارد می کند. اگر یکی از کسانی هستید که در حوزه واردات فعالیت دارید یا قصد دارید واردات از ترکیه را شروع کنید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله، به معرفی بازار ترکیه، قوانین و مقررات تجاری، حمل و نقل و گمرک، مزایا و چالش های واردات و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

واردات از ترکیه؛ بررسی قوانین و شرایط در وبلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

منظور از شیپر/ Shipper در حمل و نقل بین المللی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/12/26

با توجه به رشد روزافزون تجارت بین المللی، حمل و نقل کالاهای مختلف از یک کشور به کشور دیگر یکی از فعالیت های اساسی برای بسیاری از کسب و کارها و مصرف کنندگان است. سوال اصلی این است که چگونه می توان کالاها را به صورت ایمن، سریع و اقتصادی از مبدا به مقصد رساند؟ در اینجا نقش Shipper یا فرستنده کالا پررنگ می شود. منظور از Shipper چیست؟ در این مقاله قصد داریم Shipper و انواع آن را معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه می توان با انتخاب Shipper مناسب، فرآیند حمل و نقل بین المللی را بهبود بخشید. اگر می خواهید بیشتر درباره Shipper و اصطلاحات مربوط به آن بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

شیپر چیست؟ منظور از شیپر در حمل‎ونقل بین‎المللی در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

کراس استافینگ چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/12/26

کراس استافینگ توسط سازمان های بین المللی فریت و کشتیرانی تعریف شده و شرایط خاصی از جا به جایی کالا را شرح می دهد که برای بسیاری از فعالان تازه کار در حوزه صادرات و واردات، سوالات و ابهاماتی را به همراه دارد. از جمله این پرسش ها می توان به ماهیت دقیق کراس استافینگ و کاربردهای آن اشاره کرد. در ادامه این مقاله، با هدف روشن سازی این مفاهیم و ارائه تصویری شفاف از چگونگی به کارگیری کراس استافینگ در صنعت حمل و نقل بین المللی، به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم. از شما دعوت می کنیم تا با مطالعه این مقاله فرآیندهای تجاری خود را تسهیل بخشیده و به افزایش کارآمدی و سرعت در جا به جایی کالاهایتان کمک کنید.

کراس استافینگ
بیشتر بخوانید

ترخیصیه چیست؟ + تفاوت آن با بارنامه

تاریخ انتشار: 1402/12/01

ترخیصیه یکی از اسناد بازرگانی مهم برای ترخیص کالا از گمرک است. این سند توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی با رعایت ضوابط و مقررات گمرکی صادر می شود. ترخیصیه نقش مهمی در امنیت و سرعت ترخیص کالا از گمرک دارد و موجب کاهش هزینه های حمل و نقل و انبارداری می شود. با توجه به اهمیت این سند، در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم، انواع، اطلاعات مندرج، نحوه صدور، واگذاری و پیگیری ترخیصیه بپردازیم و به همه سوالات شما در مورد تفاوت ترخیصیه با قبض انبار پاسخ دهیم، با صرف 10 دقیقه از زمان خود و مطالعه این مقاله به تمام مفاهیم ترخیصیه مسلط خواهید شد.

بررسی ترخیصیه در مجله تخصصی هانزا
بیشتر بخوانید

TEU چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/11/14

در دنیای کسب و کار، واحد اندازه گیری TEU نقش مهمی ایفا می کند و به عنوان یک استاندارد بین المللی برای شمارش کانتینرها بر پایه واحدهای 20 فوتی شناخته می شود. این واحد مخفف عبارت twenty foot equivalent unit است و در صنعت حمل و نقل دریایی کاربردهای گسترده ای دارد. این کاربردها شامل طراحی کشتی ها، محاسبه ظرفیت حمل شناورها، کاهش زمان در جا به جایی محموله ها و بهبود روند پیگیری کالا می شود. اگر به دنبال درک عمیق تری ازTEUو نقش آن در حمل و نقل دریایی هستید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما باشد تا با همه جوانب TEU آشنا شوید.

آشنایی با TEU و کاربرد‌های آن در صنعت حمل‌ونقل
بیشتر بخوانید

بار ترافیکی چیست و چه قوانینی دارد؟

تاریخ انتشار: 1402/11/09

بر اساس آمار خبرگزاری مهرنیوز، حدود ۱۰ درصد از کل بارهای حمل شده در کشور، بار ترافیکی محسوب می شوند. این بارها عمدتا در محورهای اصلی و شلوغ کشور تردد می کنند. بار ترافیکی به باری گفته می شود که ابعاد یا وزن آن از حد مجاز تجاوز کرده باشد. این شیوه انتقال در صنعت حمل و نقل کالاهای سنگین و بزرگ مورداستفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی جامع استفاده از بار ترافیکی بپردازیم. از قوانین مربوط به حمل بار ترافیکی گرفته تا چگونگی حمل این بارها در شبانه روز و در شرایط مختلف جاده، همه و همه در این مقاله بررسی خواهد شد.

معرفی، انواع و قوانین بار ترافیکی در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

شرایط EXW در معاملات حمل و نقل بین المللی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/09/25

EXW چیست و چه نقشی در تجارت بین المللی دارد؟ این سوالی است که بسیاری از فعالان در حوزه تجارت بین الملل با آن رو به رو می شوند. اصطلاح EXW (مخفف Ex Works)، به عنوان یکی از ۱۱ اصطلاح مهم اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین المللی تعریف شده است و نقش مهمی در تعیین مسئولیت های خریدار و فروشنده در فرآیند حمل و نقل بین المللی ایفا می کند. در این قاعده، کل فرآیند حمل و نقل و ارسال کالا بر اساس وظایف مشخصی بین فروشنده و خریدار تقسیم می شود. در این مقاله، شرایط و مواردی که تحت عنوان EXW قرار می گیرند را به طور دقیق بررسی می کنیم تا درک عمیق تری از این موضوع حاصل شود.

بررسی شرایط EXW در معاملات حمل و نقل بین المللی
بیشتر بخوانید

آشنایی با جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین (Gantry crane)

تاریخ انتشار: 1402/09/18

جرثقیل های دروازه ای یا گنتری کرین ها نقشی حیاتی در حمل و ننقل و جا به جایی بار در بخش های گوناگون صنعتی ایفا می کنند. این سازه های بزرگ و پیچیده به دلیل انعطاف پذیری بالا و کاربردهای گسترده در مراکز بندری و محیط های صنعتی متنوعی به کار گرفته می شوند. جرثقیل های گنتری کرین انواع مختلفی دارند که برای انجام کارهای مختلف و براساس شرایط محیط از آن ها استفاده می شود. در این مقاله به بررسی دقیق و جامع جرثقیل های دروازه ای و انواع آن ها می پردازیم.

بررسی جامع جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین در حمل‌ونقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

گواهی مبدا چیست؟ آشنایی با انواع گواهی مبدا

تاریخ انتشار: 1402/09/12

گواهی مبدا نقش کلیدی در تسهیل و تضمین معاملات بازرگانی ایفا می کند. این سند به عنوان شناسنامه کالا در عرصه جهانی شناخته می شود. در واقع گواهی مبدا اطلاعات حیاتی درباره کشور تولید کننده محصول ارائه داده و همانند یک ضامن برای اعتبار و کیفیت کالا عمل خواهد کرد. گواهی مبدا انواع مختلفی دارد که برای صادرات کالا حتما باید آن ها را بشناسید. همچنین ایران از سه نوع گواهی مبدا استفاده می کند که با توجه به مقصد کالا یکی از انواع آن برای تحویل به وارد کننده انتخاب خواهد شد. در این مقاله، به بررسی جامع گواهی مبدا، انواع آن و نقش حیاتی این سند در تجارت بین المللی می پردازیم.

بررسی انواع گواهی مبدا و ضرورت وجود آن در تجارت بین‌المللی
بیشتر بخوانید

آشنایی با انواع بارنامه و راهنامه و ویژگی‌های آن‌ها

تاریخ انتشار: 1402/09/04

بارنامه یکی از مهم ترین اسناد بازرگانی محسوب می شود و صدور آن توسط شرکت های حمل و نقل انجام خواهد شد. بارنامه ها (Bill of lading) نشان می دهد که کالا از یک مبدا معین توسط وسیله نقلیه مشخصی و در ازای کرایه حمل توافق شده به مقصدی مشخص ارسال خواهند شد. در واقع این سند به عنوان دلیلی بر وجود قرارداد، رسید دریافت کالا و سند مالکیت بار عمل می کند و در صورت حادثه، به منظور پشتوانه برای ادعای خسارت از بیمه و یا هر طرف مسئولی قابل استفاده است. بارنامه ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله با آن ها و ویژگی های هرکدام آشنا خواهیم شد.

معرفی انواع بارنامه حمل‌ونقل بین‌المللی و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها
بیشتر بخوانید

MSDS چیست؟ همه چیز در مورد برگه اطلاعات ایمنی مواد

تاریخ انتشار: 1402/08/30

برگه اطلاعات ایمنی مواد MSDS و لیبل های شیمیایی دو پارامتر اصلی برای شناسایی علائم خطر شیمیایی هستند. تعداد زیادی از مواد شیمیایی که در حوزه واردات و صادرات با انواع روش های حمل و نقل بین المللی جا به جا می شوند، به طور بالقوه خطرناک به شمار می روند. این مواد ممکن است در شرایطی که دچار تغییر دما شوند، در فشار بالا یا ترکیب با ماده های دیگر واکنش نشان دهند. به همین دلیل محموله های مواد شیمیایی معمولا دارای MSDS هستند. MSDS مخفف (Material Safety Data Sheet) به معنی برگه اطلاعات ایمنی مواد (کالا) است. در این مقاله با برگه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی و اهمیت آن به طو کامل آشنا می شویم. برای آشنایی با MSDS به منظور جلوگیری از هرگونه خطر و وقوع حادثه خطرناک مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

MSDS چیست و آشنایی با کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

راهنمای کامل کاپوتاژ ماشین؛ مراحل و مدارک مورد نیاز

تاریخ انتشار: 1402/08/28

کاپوتاژ واژه ای است که نه تنها در حوزه حمل و نقل دریایی بلکه در عرصه جا به جایی و استفاده از وسایل نقلیه بین المللی، به ویژه خودروها، کاربرد فراوانی یافته است. اصطلاح کاپوتاژ ماشین به مجموعه فرایندها و مقرراتی اشاره دارد که بر اساس آن، افراد امکان استفاده از خودروهای خود در کشورهای دیگر را به صورت موقت دارند. برای کاپوتاژ خودرو مدارک و اسناد خاصی مورد نیاز است. بدیهی است که این فرایند، در کنار تسهیل روند جا به جایی، موجب حفاظت از حقوق تجاری و امنیت ملی کشورها نیز می شود. در این مقاله کاپوتاژ ماشین را به طو کامل شرح می دهیم و مراحل و مدارک موردنیاز برای کاپوتاژ را بررسی می کنیم.

صفر تا صد کاپوتاژ ماشین، مراحل اخذ و مدارک موردنیاز
بیشتر بخوانید

کارنه تیر چیست؟ و رویه کار آن چگونه است؟

تاریخ انتشار: 1402/08/22

یکی از فاکتورهای مهم برای بازرگانان در حمل و نقل بین المللی سرعت است. به همین دلیل کارنه تیر (TIR Carnet) به عنوان یک مدرک بین المللی به منظور بالا بردن سرعت حمل و نقل جاده ای کالاها بین کشورهای عضو کنوانسیون TIR (ترانزیت بین المللی جاده ای) مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری کارنه تیر نقش موثری در تسهیل فرآیند تردد کالاها از کشوری به کشور دیگر دارد. در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم که کارنه تیر چیست و چه اهمیتی در حمل و نقل بین المللی دارد. بعد از مطالعه این مقاله رویه کار این مدرک بین المللی برای حمل و جابه جایی محموله های تجاری آشنا خواهید شد.

what is TIR Carnet
بیشتر بخوانید

انواع بسته بندی در حمل و نقل بین المللی کدام است؟

تاریخ انتشار: 1402/08/13

بزرگ ترین چالش برای انتقال محموله در مسافت های طولانی از راه های آبی، هوایی و زمینی، سالم رسیدن کالا به مقصد است. از این رو از مناسب ترین انواع بسته بندی در حمل و نقل بین المللی برای ارسال بی دردسر کالاها استفاده می شود. این روش های بسته بندی محموله با توجه به مسافت، نوع محموله، ابعاد کالا و جنس آن تعیین می شوند تا بازرگان متحمل پرداخت خسارت بر اثر زیان وارد شده به محموله نشود. پیدا کردن نوع بسته بندی مناسب که ضامن ایمنی محصول و در عین حال مقرون به صرفه باشد اغلب دشوار است. در این مقاله به بررسی انواع بسته بندی کالا در حمل و نقل می پردازیم. بعد از مطالعه این مقاله در کمتر از پنج دقیقه با بهترین نوع بسته بندی برای هر محموله آشنا خواهید شد.

بررسی انواع بسته بندی در حمل نقل بین المللی در بلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

کاپوتاژ چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/08/10

کاپوتاژ چیست؟ آیا شرکت های حمل و نقل خارجی می توانند در مرزهایی آبی، زمینی و دریایی کشوری دیگر مسافران یا محموله های تجاری را جا به جا کنند؟ در این مقاله به این سوالات متداول در حوزه حمل و نقل بین المللی پاسخ می دهیم. کاپوتاژ در واقع اصطلاحی است که برای جا به جایی مسافر یا بار داخل یک کشور توسط یک شرکت خارجی به کار می رود. تحقق این امر قوانین و محدودیت هایی دارد که از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید با قوانین انواع کاپوتاژ همچون کاپوتاژ دریایی، هوایی و زمینی آشنا شوید این مقاله برای شما نوشته شده است.

بررسی مفهوم کاپوتاژ در حمل‌ونقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

بارنامه یا راهنامه چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/08/10

بارنامه یکی از مرسوم ترین و مهم ترین اسناد در صنعت حمل و نقل است. این سند قانونی که توسط متصدی حمل و نقل برای فرستنده صادر می شود شامل اطلاعاتی همچون نوع، مقدار و مقصد تحویل کالا می شود. بارنامه به عنوان سند مالکیت کالا، رسید برای کالاهای حمل شده و دلیلی بر وجود قرارداد بین متصدی حمل و نقل و فرستنده عمل خواهد کرد. همچنین در صورت بررسی و مدیریت درست بارنامه این سند به جلوگیری از سرقت دارایی نیز کمک می کند. در این مقاله به طور کامل و دقیق پاسخ خواهیم که بارنامه چیست و صدور آن چه نقش و اهمیتی در حمل و نقل بین المللی و صادرات و واردات کالا دارد. بعد از مطالعه این مقاله با انواع بارنامه می شوید و بسته به نوع کالا و مسافت می توانید مناسب ترین بارنامه را انتخاب کنید.

آشنایی با بارنامه و انواع بارنامه
بیشتر بخوانید

قاعده cif چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/07/30

در حال حاضر تعاملات مالی و معاملات بین المللی زمینه ساز پر اهمیت تر شدن روش های مختلف حمل و نقل شده است. در واقع از طریق روش های مختلف حمل و نقل بین المللی (زمینی، هوایی و دریایی) صادرات و واردات بسیاری صورت می گیرد. در برخی از این معاملات قوانینی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل قواعد اینکوترمز هستند. یکی از این قواعد، اینکوترمز CIF است؛ این قاعده در انجام معاملات و تعامل بهتر در سیستم حمل و نقل کاربرد دارد. در این مقاله برای شفاف سازی مسئولیت های خریداران و فروشندگان طبق این قاعده از اینکوترمز به شما خواهیم گفت که CIF چیست. به عنوان یک بازرگان برای اطلاع کامل از مسئولیت ها و هزینه هایی که برعهده تان است مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با مفهوم قاعده CIF و کاربرد آن در عرصه حمل‌ونقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

اسناد حمل چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/07/30

اسناد حمل مهم ترین مدارک در زمان خرید و فروش کالا در سطح بین المللی هستند. به استناد این اسناد می توان فهمید که خریدار نسبت به انجام تعهدات مالی، تسویه حساب با فروشنده یا بانک اقدام کرده است. همچنین انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا فقط با داشتن اسناد حمل قابل انجام خواهد بود. با توجه به اهمیت این اسناد در حوزه حمل و نقل بین المللی تصمیم گرفته ایم به این سوال پاسخ دهیم که اسناد حمل چیست و چه کاربردی برای تجار، شرکت های بازرگانی و حمل و نقل دارد. برای آشنایی با مهم ترین اسناد حمل کالا مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با اسناد حمل و نقش آن در حمل‌ونقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

گروپاژ در حمل و نقل چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/06/20

آیا می دانید چگونه می توان کالاهای کوچک و در حجم کم را با هزینه ای مقرون به صرفه به کشورهای مختلف ارسال کرد؟ بهترین روش برای حمل و نقل این نوع کالاها، روش گروپاژ است. گروپاژ یکی از شیوه های حمل و نقل کالا است که بیشتر در روش حمل زمینی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این روش برای حمل و نقل کالاها مزایای بسیاری برای طرفین معامله های تجاری دارد. ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد گروپاژ شرح داده ایم. با کسب اطلاعات در این زمینه احتمال کاهش هزینه ها در حمل و نقل برای شما افزایش خواهد یافت.

بررسی مفهوم گروپاژ در حمل و نقل
بیشتر بخوانید

Liner Shipping چیست و چه نقشی در حمل و نقل کانتینری دارد؟

تاریخ انتشار: 1402/06/07

حدود 55000 کشتی تجاری در سراسر جهان در حوزه حمل و نقل بین المللی در حال تردد هستند. از جمله این کشتی ها می توان به کشتی های جنرال کارگو، کشتی های فله، کشتی های کانتینری، تانکر های شیمیایی، نفت و LNG اشاره کرد. این کشتی ها دو نوع خدمات Liner و Tramp دارند. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که Liner Shipping چیست و چه نقشی در حمل و نقل کانتینری دارد؟ اگر زمان بندی برای ارسال بار برای تان اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با مفهوم Liner Shipping
بیشتر بخوانید

اینکوترمز FCA چیست؟ شرایط بارنامه در فروش به روش FCA

تاریخ انتشار: 1402/05/30

در تجارت بین الملل اصطلاحات مختلفی وجود دارند که مسئولیت فروشنده و خریدار را در مراحل حمل و نقل و ترخیص کالا مشخص می کنند. یکی از این اصطلاحات رایج و پرکاربرد که در شرایط بارنامه در فروش مورد استفاده قرار می گیرد اینکوترمز FCA است. با به کارگیری این اینکوترمز در بارنامه فروش، فروشنده ملزم به ترخیص کالا برای صادرات می شود. در واقع FCA مخفف عبارت حمل کننده رایگان است و بر اساس آن فروشنده مسئول ترخیص صادرات و تحویل کالا به حامل در محل تحویل مشخص شده را بر عهده دارد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که FCA چیست؟ همچنین بعد از مطالعه این مقاله به طور کامل با وظایف فروشنده و خریدار در اینکوترمز FCA و مزایای استفاده از این ترم در بارنامه فروش آشنا خواهید شد.

بررسی کامل اینکوترمز FCA در حمل‌ونقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

حمل و نقل مواد خطرناک و شیمیایی و بهترین روش برای حمل آن

تاریخ انتشار: 1402/05/29

یکی از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی جا به جایی مواد خطرناک و شناخت دقیق آن ها است. از آن جایی که کالای خطرناک می تواند برای انسان، حیوان و محیط زیست خطرات جدی به دنبال داشته باشد؛ لذا برای حمل این مواد از وسایل و ظرف های ویژه ای همچون کانتینرها و تانکرهای مخصوص حمل گازها و مایع و جامدات قابل اشتعال استفاده می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام روش برای حمل و نقل مواد خطرناک مناسب تر است. همچنین به شما خواهیم گفت که به چه تجهیزات ایمنی و مجوزهایی برای این انجام این کار نیاز دارید. بعد از مطالعه این مقاله و اطلاع از شرایط حمل مواد خطرناک، با حساسیت ها و نکات ایمنی ضروری برای جا به جایی مواد خطرناک آشنا خواهید شد.

آشنایی با نکات مهم برای حمل و نقل مواد خطرناک
بیشتر بخوانید

حمل یکسره چیست؟ راهی موثر برای کاهش هزینه و زمان

تاریخ انتشار: 1402/05/25

آیا با روش های موثر بر کاهش هزینه و زمان حمل و نقل در تجارت آشنایی دارید؟ در دنیای تجارت، بسته به نوع کالا و قوانین بین المللی روش های گوناگونی برای حمل کالا وجود دارد؛ یکی از این روش ها حمل یکسره کالا است. این روش برای برخی از کالاها مناسب بوده؛ بنابراین بهتر است برای استفاده از این روش به نوع کالا توجه کنید. استفاده از روش حمل یکسره مزایای متعددی دارد؛ اگر برای تان سوال است که حمل یکسره چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد، در این مقاله پاسخگوی سوال شما خواهیم بود. با مطالعه این مطلب قطعا حمل و نقل و ترخیص برخی از کالاها برای شما ساده تر و آسان تر خواهد شد.

حمل یکسره کالا؛ شیوه‌ای کارآمد در کاهش هزینه‌های حمل‌نقل بین‌المللی
بیشتر بخوانید

شرکت nvocc چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/04/23

بر اساس آمار به دست آمده از سایت statista حدود 80 درصد از روابط بازرگانی از طریق دریا و حمل و نقل دریایی انجام می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای حمل و نقل دریایی در حوزه بازرگانی و صادرات و واردات است. بعضی مواقع در تجارت بین المللی به منظور تحویل کالا از فروشنده به خریدار باید با برخی شرکت های واسطه همکاری داشت. یکی از این شرکت های کشتیرانی معتبر شرکت nvocc است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که nvocc چیست و همکاری با این شرکت و استفاده از سرویس های nvocc چه مزایایی برای شما در حوزه حمل و نقل بین لمللی دارد. اگر می خواهید روند ارسال کالا برای مشتریان را راحت تر از گذشته انجام دهید، اطلاعات این مقاله در خصوص خدمات nvocc به شما کمک خواهد کرد.

شرکت nvocc چیست؟
بیشتر بخوانید

اینکوترمز CPT چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/04/22

آیا با قواعد و قوانینی که در حمل و نقل ترکیبی کاربرد دارند، آشنایی دارید؟ یکی از این قواعد که در قرارداد حمل و نقل ترکیبی بین طرفین معامله مورد استفاده قرار می گیرد قاعده CPT است. CPT را می توان از قوانین مهم اینکوترمز به شمار آورد. اجرای این قانون نیز مانند سایر قواعد اینکوترمز پروسه تجارت بین المللی را تسهیل کرده و باعث ایجاد نظم در فرآیند حمل و نقل برون مرزی می شود. اگر برای تان سوال است که CPT چیست، ما در این مقاله به سوال شما به طورکامل پاسخ می دهیم؛ قطعا با مطالعه نکاتی که در مورد ترم CPT ذکر کرده ایم، انجام مراحل حمل و نقل برای شما آسان تر خواهد شد.

اینکوترمز CPT چیست؟
بیشتر بخوانید

CFR چیست؟ نحوه حمل و نقل در روش CFR

تاریخ انتشار: 1402/04/14

آیا شما می دانید CFR برای چه نوع حمل و نقلی مورداستفاده قرار می گیرد؟ CFR یا Cost and Freight یکی از رایج ترین اصطلاحاتی است که در تجارت بین الملل کاربرد دارد و در قراردادهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع روش خریدار و فروشنده کالا وظایف مشخص و تعیین شده ای برای حمل و نقل کالا و پرداخت هزینه ها دارند که ما در این مطلب به طور کامل به آن ها اشاره کرده ایم. اگر می خواهید پروسه حمل ونقل، واردات و صادرات کالای شما بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود، این مطلب راهنمای بسیار خوبی برای تان خواهد بود.

CFR چیست؟ نحوه حمل و نقل در روش CFR
بیشتر بخوانید

پروفرما یا پیش فاکتور (Proforma Invoice) چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/03/23

مذاکرات یکی از مهم ترین کارهایی است که قبل از خرید و فروش انجام می شود. در این مذاکرات افراد در مورد قیمت کالا، کل مبلغ قابل پرداخت، شرایط حمل و نقل محموله، تاریخ تحویل، نحوه پرداخت و تخفیف ها صحبت می کنند. بنا به درخواست مشتری همه این اطلاعات در یک سند تجاری قابل ثبت هستند. به این سند تجاری که نشان دهنده توافق بین خریدار و فروشنده است، پروفرما یا پیش فاکتور می گویند. در این مطلب به طور دقیق به شما خواهیم گفت که پروفرما چیست و به چه منظور صادر می شود. همچنین با مطالعه این مقاله می توانید در مورد اطلاعات درج شده در پروفرما آگاهی کامل کسب کنید.

پروفرما یا پیش فاکتور (Proforma Invoice) چیست؟
بیشتر بخوانید

اعتبار اسنادی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/03/23

آیا با روش های پرداخت بین المللی آشنایی دارید؟ یکی از رایج ترین و بهترین روش های پرداخت معاملات بین المللی، اعتبار اسنادی است. اعتبار اسنادی یکی از مهم ترین اسناد بازرگانی بوده و تعهدی است که توسط موسسات اعتباری برای پرداخت وجه مشخصی در تجارت بین المللی صادر می شود. بسیاری از افراد که برای اولین بار می خواهند از اعتبار اسنادی استفاده کنند؛ اطلاعات کافی در این زمینه نداشته و ممکن است با چالش هایی رو به رو شوند؛ اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید و قصد فعالیت بازرگانی دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را سطر به سطر و با دقت مطالعه کنید. ما در این مطلب به سوال اعتبار اسنادی چیست به طور کامل پاسخ داده ایم.

اعتبار اسنادی چیست؟
بیشتر بخوانید

هر کانتینر چند تن است و چند تن بار میگیرد؟

تاریخ انتشار: 1402/03/07

ایده استفاده از کانتینر برای حمل کالا در انواع روش های حمل و نقل، از جمله حمل و نقل زمینی، به 60 سال پیش باز می گردد. این ایده توسط تاجر آمریکایی به نام Malcolm McLean برای جا به جایی بار های مختلف به وسیله کامیون اجرا شد. پس از استفاده از کانتینر، باید ابعاد آن نیز استاندارد می شد تا در سراسر دنیا و برای انواع وسیله نقلیه بین المللی قابل استفاده باشد. کلیه تجار باید ابعاد استاندارد کانتینر ها را بشناسند و بفهمند که هر کانتینر چند تن بار میگیرد. ما در این مقاله، ابعاد و ظرفیت بارگیری کلیه کانتینر ها را بررسی کرده ایم. با مطالعه این مطلب مشخصات فنی انواع کانتینر را متوجه می شوید.

هر کانتینر چند تن است و چند تن بار میگیرد؟
بیشتر بخوانید

فریت بار چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/03/07

برخی از اصطلاحات حمل و نقل بین المللی فقط در بین بازرگانان کاربرد ندارند؛ بلکه اگر قصد ارسال بارهای کوچک به خارج از کشور را نیز داشته باشید، با آن مواجه خواهید بود. یکی از این اصطلاحات فریت بار است. برای این که بتوانید از این خدمات حمل نقل استفاده کنید، ابتدا باید مفهوم پایه آن را بدانید سپس با بررسی فاکتورهای قیمت گذاری، هزینه نهایی ارسال بار خود را برآورد کنید. ما در این مقاله سوال فریت بار چیست را به طور کامل و با زبانی ساده پاسخ داده ایم. پس از مطالعه این مطلب ابهامات شما درخصوص این روش باربری در ایران رفع خواهد شد.

فریت بار چیست؟
بیشتر بخوانید

منظور از کریدور در حمل و نقل بین المللی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/02/31

حمل ونقل و جابه جایی کالا یکی از مهم ترین نیازهای بشر از گذشته تا امروز محسوب می شود. یکی از راه هایی که برای جابه جایی بار و محموله های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، کریدور است. کریدورها انواع مختلفی دارند و براساس نوع کالا از کریدور متفاوتی برای ارسال آن استفاده می شود. باتوجه به اینکه همیشه بازرگانان و شرکت های حمل ونقل به دنبال راه راحت تر و سریع تری برای ارسال بار هستند، در این مطلب به شما خواهیم گفت که کریدور چیست و چرا تاسیس شده است؟ بعد از مطالعه این مقاله با انواع کریدور و مهم ترین کریدورهای بین المللی عبوری از ایران آشنا خواهید شد.

منظور از کریدور در حمل و نقل بین المللی چیست؟
بیشتر بخوانید

آموزش نحوه خرید از علی اکسپرس در ایران در 6 قدم ساده

تاریخ انتشار: 1401/12/28

آیا برای شما نیز سوال است که چگونه با قیمت ارزان از چین خرید کنید؟ یکی از این روش ها استفاده از سایت علی اکسپرس خواهد بود. این فروشگاه چینی، یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ Alibaba Group به شمار می رود که از سال 2010 فعالیت خود را شروع کرده است. محصولات این فروشگاه توسط فروشندگان متعددی عرضه می شوند. به راحتی می توان محصولاتی با کیفیت و با قیمتی مناسب را در این سایت پیدا کرد. حال برایتان این سوال پیش آمد که چگونه از سایت علی اکسپرس خرید کنیم؟ در این مقاله نحوه خرید از Aliexpress در ایران را در 6 قدم برای شما شرح داده ایم؛ چنانچه قصد خرید کالا از چین را دارید، پیشنهاد می کنیم روش هایی که در این مقاله ذکر شده است را از دست ندهید.

آموزش نحوه خرید از علی اکسپرس در ایران در 6 قدم ساده
بیشتر بخوانید

بررسی نحوه ارسال کالا به خارج از کشور در 6 مرحله

تاریخ انتشار: 1401/12/22

آیا شما هم برای ارسال بار به خارج از کشور، چالش داشته و برای انجام این فرآیند نگران هستید؟ درست است که نحوه ارسال بار به خارج از کشور، با نحوه ارسال در داخل کشور، تفاوت های بسیاری دارد؛ اما اگر با مراحل انجام این فرآیند آشنا باشید، قطعا ارسال بار به کشوری دیگر برای تان ساده تر خواهد شد. در این مقاله ما نحوه ارسال بار به خارج از کشور را 6 مرحله توضیح داده ایم. با مطالعه این مقاله، آگاهی از شرایط و نحوه حمل و نقل بین المللی، بار شما در کمترین زمان ممکن و با مطمئن ترین روش به کشور موردنظر ارسال خواهد شد.

بررسی نحوه ارسال کالا به خارج از کشور در 6 مرحله
بیشتر بخوانید

کارگو چیست؛ نحوه محاسبه هزینه آن

تاریخ انتشار: 1401/12/21

آیا تا به حال هنگام واردات و صادرات کالا با واژه (کارگو) مواجه شده اید؟ در دنیای امروز و با تحریم هایی که در کشور ما به وجود آمده است، کالاهایی با ساخت کشورهای مختلف دیده می شود. سوالی که به وجود می آید این است که واردات این کالاها در سطح عمده چگونه است؟ در علم بازرگانی و صنعت حمل ونقل خارجی، کارگو روش حمل کالاها به صورت عمده، حمل هوایی، زمینی و حمل دریایی خواهد بود. اگر در مورد این مسئله کنجکاو هستید که بدانید خدمات کارگو چیست؛ خواندن این مقاله به شما کمک می کند.

کارگو چیست؛ نحوه محاسبه هزینه آن
بیشتر بخوانید

منظور از اینویس در صادرات و واردات چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/12/14

برای ورود هر محموله به گمرک باید ارزش کالای خریداری شده و میزان آن مشخص باشد. به این منظور محموله های صادراتی به اسناد حمل و نقل بین المللی که به اسناد حمل معروف هستند نیاز دارند. در این اسناد مشخصات محموله ها و کالاها ذکر شده و به منزله شناسنامه کالا هستند. یکی از مهم ترین اسناد حمل برای ترخیص محموله از گمرک اینویس یا سیاهه تجاری است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که اینویس چیست. بعد مطالعه این مطلب با کاربرد اینویس و نحوه تهیه اینویس آشنا خواهید شد.

منظور از اینویس در صادرات و واردات چیست؟
بیشتر بخوانید

راهنمای خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران

تاریخ انتشار: 1401/12/10

صاحبان مشاغل برای دستیابی به سود بیشتر به دنبال راهی هستند که کسب وکار خود را رقابتی تر کنند. خرید مستقیم از چین یکی از این روش هاست. باتوجه به قیمت مناسب محصولات چینی صاحبان بسیاری از فروشگاه ها و کسب وکارهای آنلاین به خرید مستقیم از واردکننده چینی علاقه مند شده اند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به بررسی شرایط خرید مستقیم از چین بپردازیم. همچنین بعد از مطالعه این مطلب با راه های پیدا کردن تامین کننده معتبر و سایت های خرید از چین آشنا خواهید شد.

راهنمای خرید مستقیم از چین و تحویل در ایران
بیشتر بخوانید

نحوه تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت

تاریخ انتشار: 1401/11/30

کارت بازرگانی مدرکی مهم برای انجام فعالیت در حوزه صادرات و واردات است. در نتیجه بدون داشتن این کارت یا معتبر نبودن آن امکان فعالیت در حوزه بازرگانی را نخواهید داشت؛ بنابراین اگر می خواهید به مشکلی برنخورید این نکته مهم را هیچوقت فراموش نکنید! زمان تمدید کارت بازرگانی قبل از سررسید انقضای کارت است. در این مطلب شما را با نحوه تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت آشنا می کنیم. اگر با شرایط و مراحل تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقوقی و حقیقی آشنا نیستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

نحوه تمدید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت
بیشتر بخوانید

معرفی بارنامه و قوانین مربوط به انواع بارنامه دریایی، هوایی و زمینی

تاریخ انتشار: 1401/11/19

آیا می دانستید اولین زمان صدور بارنامه برای دریافت و حمل بار، به دوران رم باستان برمی گردد؟ بار نامه سندی است که برای حمل ونقل بار به صورت زمینی، دریایی و هوایی صادر می شود. در واقع برای این که جابه جایی و حمل بار انجام شود، نیاز به یک سند و مجوز داریم تا عمل باربری صورت گیرد. درصورت نداشتن این سند، حمل بار غیرقانونی تلقی شده و مشکلاتی در این راستا به وجود می آید. اگر می خواهید پاسخ سوال (بارنامه چیست) را به صورت کامل بدانید، مطالعه ادامه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

معرفی بارنامه و قوانین مربوط به انواع بارنامه دریایی، هوایی و زمینی
بیشتر بخوانید

منظور از پکینگ لیست در حمل و نقل بین المللی چیست؟

تاریخ انتشار: 1401/11/19

برای اینکه تجارت موفقی داشته باشید باید به خوبی با اصطلاحات دنیای بازرگانی آشنا باشید. پکینگ لیست یکی از اصطلاحاتی است که در این حوزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین مدارکی که برای حمل و نقل بین المللی کالاها به آن نیاز خواهید داشت، پکینگ لیست یا لیست عدل بندی است. این مقاله قصد دارد تا تاجران و بازرگانان نوپا را با معنا و مفهوم پکینگ لیست و اهمیت آن در بحث حمل و نقل بین المللی آشنا کند. بعد از مطالعه این مطلب و آشنایی با پکینگ لیست، امور تجاری خود را راحت تر و با دانش بالاتری انجام خواهد داد.

منظور از پکینگ لیست در حمل و نقل بین المللی چیست؟
بیشتر بخوانید

از صفر تا صد بیمه حمل و نقل بین المللی کالا

تاریخ انتشار: 1401/10/28

صادرات و واردات و حمل و نقل بین المللی کالا خطرها و ریسک های فراوانی دارد. به همین دلیل، تجار و بازرگانان تلاش می کنند تا از طریق روش های مختلف، ریسک تجارت جهانی را کاهش دهند. بیمه حمل و نقل بین المللی یکی از بهترین روش ها برای به حداقل رساندن ریسک تجارت و واردات و صادرات محسوب می شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره بیمه حمل بار بین المللی در اختیارتان قرار دهیم. مطالعه این مطلب به همه تجار محترم و علاقه مندان به تجارت جهانی و صنعت حمل و نقل پیشنهاد می شود.

از صفر تا صد بیمه حمل و نقل بین المللی کالا
بیشتر بخوانید

همه چیز درباره شماره کوتاژ و کاربردهای آن در تجارت بین‌الملل

تاریخ انتشار: 1401/10/26

آیا می دانید شماره کوتاژ چیست و چه کاربردی در تجارت بین المللی دارد؟ هنگامی که محموله تجاری شما به مقصد برسد و مراحل ترخیص بار از گمرک را آغاز کنید، در همان ابتدا کدی برای کالای وارداتی شما صادر می شود که در اصطلاح شماره کوتاژ یا سریال اظهارنامه نام دارد. این کد با کاربردهای متعددی برای بازرگانان همراه است. در این مقاله اطلاعات کاملی درباره برگه کوتاژ در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. مطالعه این مطلب به همه تجار و افرادی که قصد واردات کالا را دارند، پیشنهاد می شود.

شماره کوتاژ چیست؟ نحوه استعلام کوتاژ صادراتی
بیشتر بخوانید

آموزش صفر تا صد واردات کالاهای خارجی

تاریخ انتشار: 1401/10/17

در سال 2022، آمار واردات به ایران از کشورهای خارجی معادل 53 میلیون دلار آمریکا بوده که در برابر آمار سال 2021، با رشد چشمگیری مواجه شده است. به طورکل، واردات کالا یک تجارت باستانی محسوب می شود که پیشینه آن به بیش از 4 هزار سال پیش برمی گردد. بسیاری از تجار باید برای معاملات بین المللی نسبت به قوانین و مراحل واردات کالا آگاه باشند. ما در این مقاله به بررسی مراحل واردات از خرید خارجی تا ترخیص کالا می پردازیم. شما می توانید با مطالعه این مقاله، نسبت به همه قوانین و شرایط واردات انواع کالا به ایران آگاه شوید.

آموزش صفر تا صد واردات کالاهای خارجی
بیشتر بخوانید

صفر تا صد صادرات زعفران به اقصی نقاط جهان

تاریخ انتشار: 1401/10/12

براساس آخرین آمارها هر سال 330 تن زعفران در بازار جهانی مبادله می شود. درآمدزایی بخش صادرات از این محصول در سال حدود 8 میلیارد دلار است. از این میزان، 310 تن از زعفران صادراتی دنیا را ایران تولید می کند. این اعداد و ارقام و سودآوری بالا این محصول باعث شده است که بسیاری از بازرگانان به حوزه صادرات زعفران علاقه مند شوند. برای داشتن یک تجارت پرسود و مطمئن قبل از هر چیز باید با مراحل و قوانین صادرات زعفران آشنا باشید. اگر در این تجارت تازه وارد هستید، با مطالعه این مقاله می توانید جواب سوال های خود را برای ورود به این بازار دریافت کنید.

صفر تا صد صادرات زعفران به اقصی نقاط جهان
بیشتر بخوانید

همه چیز درباره ترانشیپ کالا در صنعت حمل‌و‌نقل

تاریخ انتشار: 1401/10/07

آیا می دانید ترانشیپ چیست و چه نقشی در واردات و صادرات کالاها دارد؟ اگر در حوزه تجارت کالا فعالیت کرده باشید، احتمالا نام واژه ترانشیپ کالا به گوشتان خورده است. ترانشیپ یکی از روش های ارسال بار به کشورهای مختلف است که در آن محموله پیش از رسیدن به مقصد نهایی، ابتدا به یک مقصد میانی منتقل می شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی درباره روش ترانشیپ در حمل ونقل بین المللی در اختیارتان قرار دهیم. مطالعه این مطلب به همه تجار و بازرگانان و علاقه مندان به دنیای تجارت و بازرگانی پیشنهاد می شود.

همه چیز درباره ترانشیپ کالا در صنعت حمل‌و‌نقل
بیشتر بخوانید

آشنایی با 5 عامل موثر بر هزینه ترخیص کالا از گمرک

تاریخ انتشار: 1401/10/07

یکی از مهم ترین هزینه های گمرکی که بازرگانان پرداخت می کنند، هزینه های واردات و ترخیص کالا از گمرک است. در صورت پرداخت نکردن به موقع و دقیق این هزینه ها بازرگانان مشمول پرداخت جریمه می شوند؛ بنابراین مهم است که قبل از ترخیص کالا از گمرک با عوامل موثر بر هزینه ترخیص کالا از گمرک آشنا باشید. در این مقاله به طور دقیق این موارد را بررسی خواهیم کرد. بعد از مطالعه این متن می توانید چالش های خود در زمان ترخیص کالا را به حداقل برسانید.

آشنایی با 5 عامل موثر بر هزینه ترخیص کالا از گمرک
بیشتر بخوانید

مراحل و قوانین صادرات صنایع دستی ایران

تاریخ انتشار: 1401/09/28

ایران رتبه سوم در صادرات صنایع دستی در دنیا را دارد. به دلیل ظرافت هنر دست ایرانیان و منحصر به فرد بودن آن، بسیاری از افراد از سراسر دنیا خریدار آن محسوب می شوند. ایران به عنوان سرزمین صنایع دستی ارزشمند شناخته شده است. از این رو بسیاری از تجار به صادرات انواع صنایع دستی به کشورهای دنیا می پردازند و از این طریق سود بالایی نیز به دست می آورند. برای آشنایی با مراحل و قوانین صادرات صنایع دستی و جذب سود و سرمایه بالا، پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

مراحل و قوانین صادرات صنایع دستی ایران
بیشتر بخوانید

استاندارد اجباری چیست؟ بررسی شرایط اخذ نشان استاندارد

تاریخ انتشار: 1401/09/28

آیا می دانید استاندارد اجباری چیست و چگونه باید برای تجارت کالا آن را دریافت کنید؟ اخذ استاندارد اجباری یکی از مهم ترین مراحلی است که برای صادرات و واردات برخی از کالاها باید انجام شود. این مدرک معتبر سلامت و کیفیت بالای یک محصول وارداتی یا صادراتی را تضمین می کند. هر تاجر و بازرگان که دغدغه سلامت محصولات مورد نظر خود را دارد، باید این کالاها را مورد آزمایش استاندارد قرار دهد. با توجه به اهمیت این موضوع در تجارت بین الملل، در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد استاندارد اجباری و راهنمای اخذ آن را بیان کنیم. با مطالعه این مطلب همچنین با مدارک لازم برای دریافت استاندارد آشنا می شوید.

استاندارد اجباری چیست؟ بررسی شرایط اخذ نشان استاندارد
بیشتر بخوانید

صفر تا صد آشنایی با حق العمل کاری گمرک

تاریخ انتشار: 1401/09/28

احتمالا بسیار شنیده اید که کالایی وارد گمرک شده است اما وارد کننده برای ترخیص آن چالش های فراوانی دارد. این مشکلات می توانند ادامه دار و دردسرساز باشند. بازرگانان برای ترخیص کالا نیاز به برخی اقدامات قانونی دارند. در اینجا حق العمل کار گمرک می تواند صفر تا صد ترخیص کالا و اخذ مجوزهای لازم را انجام دهد. همه مراحل این کار براساس مفاد قانونی صورت خواهد گرفت. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که حق العمل کاری گمرک چیست؟ همچنین کلیه قوانین مربوط به حق العمل کار را بررسی خواهیم کرد. به شما قول می دهیم بعد از مطالعه این مطلب بسیاری از چالش های ترخیص کالا در زمان ورود به گمرک برای شما حل خواهد شد.

صفر تا صد آشنایی با حق العمل کاری گمرک
بیشتر بخوانید

هرآنچه که باید درباره بیمه حمل و نقل کالا بدانید!

تاریخ انتشار: 1401/09/26

تجارت های بین المللی همواره با ریسک ها و خطرات بیشتری همراه هستند. برای جبران خسارت های احتمالی ناشی از حمل و نقل بین المللی بیمه های خاصی تعریف شده اند که فشارهای مالی را از روی دوش تاجران و کسب وکارها برمی دارند. درواقع ریسک ها و خطرات ناشی از حمل و نقل بین المللی را می توان به راحتی با بیمه کردن کالاها کاهش داد. این امر در دنیای امروز که بر پایه روابط گسترده و فرامرزی بنا شده است، اهمیت دوچندانی پیدا می کند. سوالی که مطرح می شود، این است که بیمه حمل و نقل کالا چیست؟ در این مقاله به تعریف حمل و نقل و انواع آن می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با بیمه حمل و نقل بین المللی خواندن این مقاله را از دست ندهید.

هرآنچه که باید درباره بیمه حمل و نقل کالا بدانید
بیشتر بخوانید

ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی

تاریخ انتشار: 1401/09/22

بسیاری از افراد که قصد واردات کالا به کشور را دارند، باید مطابق با قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز ورود و ترخیص کالا از گمرک دریافت کنند. در سال ۹۷ سامانه جامع تجارت به منظور یکپارچه سازی فرآیند ثبت سفارش راه اندازی شد. ثبت نام کالا از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی قابل انجام است. ما در این مقاله سوال (ثبت سفارش کالا چیست) را توضیح داده و قدم به قدم آموزش ثبت سفارش کالا و مدارک موردنیاز آن را بررسی کرده ایم. پس از مطالعه این مقاله می توانید بلافاصله مراحل ثبت نام در سامانه صمت را به راحتی انجام دهید.

ثبت سفارش کالا در وزارت بازرگانی
بیشتر بخوانید

صفر تا صد آشنایی با کارت بازرگانی و مراحل دریافت آن

تاریخ انتشار: 1401/09/21

آیا می دانید کارت بازرگانی چیست و چه کسانی به این کارت نیاز دارند؟ کارت بازرگانی در واقع یک مجوز قانونی برای تجارت است. هر فرد حقوقی و حقیقی که تمایل دارد در عرصه بازرگانی و تجارت برون مرزی فعالیت داشته باشد، باید این کارت را دریافت کند. در این مقاله شما را با ماهیت کارت بازرگانی آشنا خواهیم کرد. همچنین به این سوالات پاسخ می دهیم که برای دریافت این کارت باید چه شرایطی داشته باشید و چه مراحلی را طی کنید؟ پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

صفر تا صد آشنایی با کارت بازرگانی و مراحل دریافت آن
بیشتر بخوانید

آشنایی با انواع روش های پرداخت بین المللی

تاریخ انتشار: 1401/09/01

در معاملات تجاری همواره وجهی بین فروشنده و خریدار مبادله می شود که اساس انتقال مالکیت کالا به خریدار است. این وجه را می توان با روش های مختلف پرداخت. زمانی که بحث تجارت بین الملل مطرح می شود، داستان به کلی تغییر می کند و تاجران مجبور به استفاده از روش های خاصی هستند. باتوجه به شرایط اقتصادی و سیاسی انتخاب بهترین روش خرید بین المللی از نظر خریدار و فروشنده فرق می کند. ازهمین رو آشنایی با روش های پرداخت بین المللی برای همه فروشندگان و خریداران فراملی ضرورت دارد. اگر می خواهید با شیوه های پرداخت در معاملات بین المللی باخبر شوید، دقایقی از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.

آشنایی با انواع روش های پرداخت بین المللی
بیشتر بخوانید

بررسی تفاوت کریر و فورواردر در صنعت حمل‌و‌نقل

تاریخ انتشار: 1401/08/30

آیا با مفهوم کریر و فورواردر در حمل و نقل آشنا هستید؟ در تجارت بین الملل و صنعت حمل نقل بین المللی، دو نوع شرکت فعالیت می کنند: یکی شرکت های کریر و دیگری فورواردرها. در واقع برای اینکه کالاهای صادراتی و وارداتی از دست فروشنده به خریدار برسند، باید از خدمات شرکت های فورواردر و کریر استفاده شود. برای آشنایی کامل با این دو اصطلاح بین المللی، بهتر است با تفاوت کریر و فورواردر در بازرگانی آشنا شوید. در این مقاله تفاوت های این دو نوع شرکت را بیان می کنیم. مطالعه این مطلب به همه تجار و علاقه مندان به بازرگانی بین المللی پیشنهاد می شود.

بررسی تفاوت کریر و فورواردر در صنعت حمل و نقل
بیشتر بخوانید

صفر تا صد واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران

تاریخ انتشار: 1401/08/22

بر اساس آمارها، هر سال مبلغی حدود 250 میلیارد تومان صرف واردات لوازم جانبی تلفن همراه به کشور می شود. امروزه تقریبا همه افراد جامعه از موبایل استفاده می کنند؛ این وسیله حتی در دست بعضی از کودکان نیز مشاهده می شود. به همین دلیل، بسیاری از تجار به تجارت تلفن همراه و لوازم جانبی آن با چین روی آورده اند. برای این کار باید با مراحل خرید عمده لوازم جانبی موبایل از چین و نحوه واردات آن به ایران آشنا باشید. در این مقاله از صفر تا صد خرید و واردات لوازم جانبی تلفن همراه را برای شما بازگو می کنیم. مطالعه این مطلب به تجار و بازرگانان و همه افراد علاقه مند به تجارت با کشور پهناور چین در حوزه لوازم جانبی موبایل پیشنهاد می شود.

صفر تا صد واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران
بیشتر بخوانید

راهنمای جامع برای صادرات خاویار ایران

تاریخ انتشار: 1401/08/22

صادرات خاویار به دلیل ارزش و اهمیت آن، مطمئنا به دقت و توجه بیشتری هم نیاز خواهد داشت. ارزش بالای غذایی خاویار و قرار گرفتن ماهی های خاویاری در بین گونه های در حال انقراض باعث شده که افراد برای تولید و صادرات آن به مجوزهای داخلی و خارجی متعددی نیاز داشته باشند. در این مقاله شما را با این مجوزها و صفر تا صد صادرات خاویار آشنا خواهیم کرد. همچنین اگر می خواهید با انواع خاویار صادراتی ایران آشنا شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

راهنمای جامع برای صادرات خاویار ایران
بیشتر بخوانید

بررسی کامل مدت زمان ترخیص کالا از گمرک

تاریخ انتشار: 1401/08/09

مدت زمان ترخیص کالا از گمرک چقدر است؟ این سوال، یکی از مهم ترین دغدغه های بازرگانانی است که در حوزه صادرات و واردات کالا فعالیت می کنند. زمان در سود دهی پروژه های تجارت بین الملل نقش مهمی ایفا می کند؛ حتی ممکن است در برخی از پروژه ها با تاخیر در روند ترخیص کالا، کل درآمد یا سود پروژه به خطر بیفتد. در هنگام ترخیص کالا از گمرک، با مراحلِ هزینه بر و زمان بری مواجه می شویم. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله اطلاعات جامعی درباره زمان ترخیص کالا از گمرک و عوامل تاثیر گذار بر آن در اختیارتان قرار می دهیم. مطالعه این مطلب به همه تجار و بازرگانان عزیز کشور پیشنهاد می شود.

بررسی کامل مدت زمان ترخیص کالا از گمرک
بیشتر بخوانید

از صفر تا صد صادرات پسته ایران به سراسر جهان

تاریخ انتشار: 1401/08/09

پسته ایران را همه جهان می شناسند! بر اساس آمارها، فقط در سال 1400 حدود 135 هزار تن پسته به 75 کشور دنیا صادر شده است. در واقع پسته صادراتی ایران در کنار محصولات ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگه، یکه تاز بازار جهانی تجارت پسته محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم شرایط صادرات پسته ایران و بهترین کشورهای برای صادر کردن این محصول را معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد انجام تجارت پسته ایران را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

از صفر تا صد صادرات پسته ایران به سراسر جهان
بیشتر بخوانید

از صفر تا صد صادرات میوه خشک از ایران

تاریخ انتشار: 1401/08/02

صدها سال است که مردم ایران میوه های مختلف را خشک کرده و به سرزمین های دور حتی چین صادر می کنند. امروزه صادرات میوه خشک به اروپا، کشورهای عربی و سایر مناطق قاره آسیا رونق فراوانی پیدا کرده است. بازرگانان متعددی از طریق صادرات میوه های خشک شده ای مانند انجیر، کشمش، کیوی، موز، سیب و سایر میوه ها درآمد بالایی کسب می کنند. پتانسیل صادرات میوه خشک در کشورمان بسیار بالاست؛ اگر شما نیز قصد صادرات این محصولات مقوی و بسیار خوشمزه را دارید، باید با قوانین و هزینه های این کار آشنا باشید. با مطالعه این مقاله کاربردی، از صفر تا صد صادرات میوه های خشک از ایران به اقصی نقاط جهان را می آموزید.

از صفر تا صد صادرات میوه خشک از ایران
بیشتر بخوانید

مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک کدامند؟

تاریخ انتشار: 1401/07/30

آیا با مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک آشنا هستید؟ امروزه شرکت ها و بازرگانان متعددی در حوزه واردات کالا به کشور فعالیت می کنند. برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز کشور و ترخیص آن ها از گمرک، باید ابتدا مجوزهای لازم را از ارگان های مربوطه دریافت کنید. مجوزهای لازم برای ترخیص کالا باید به صورت دستی یا الکترونیکی، از سازمان های مختلفی گرفته شوند. با توجه به اهمیت این موضوع برای تجار و بازرگانان گرامی، در این مطلب برخی از این مجوز ها و مدارک را برای شما معرفی می کنیم. مطالعه این مطلب به همه بازرگانان و افراد شاغل در حوزه واردات و صادرات کالا پیشنهاد می شود.

مجوز های مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک کدامند؟
بیشتر بخوانید

قوانین صادرات تخمه آفتاب گردان به کشور‌های مختلف

تاریخ انتشار: 1401/07/26

در سال ۲۰۲۱، آمار صادرات مغز آفتابگردان در جهان به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید. از سال ۲۰۱۷ نیز آمار صادرات به طور میانگین تا بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، صادرات تخمه آفتاب گردان به عنوان اسنک و به طور خام محبوبیت پیدا کرده و به دنبال آن سود بیشتری دارد. دانستن این آمار و ارقام اولین مرحله شروع صادرات تخمه آفتاب گردان به بازارهای جهانی است. اگر در خصوص قوانین و آمار واردات تخمه آفتابگردان کشورهای مختلف آگاه نباشید، هیچ گاه نمی توانید در این مسیر موفق شوید. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای صادرات تخمه آفتاب گردان و قوانین آن می پردازیم تا با افزایش آگاهی خود، قدمی به سوی موفقیت بیشتر بردارید.

قوانین صادرات تخمه آفتاب گردان به کشور‌های مختلف
بیشتر بخوانید