inside-banner

مقالات

بندر لنگه؛ همه نکاتی که باید بدانید

تاریخ انتشار: 1400/09/06

مقایسه عملکرد در بندر لنگه نشان می دهد که صادرات در این بندر هر سال در حال رشد است. شرایط مناسب حمل و نقل، هزینه کم و تسهیلات متنوع از جمله دلایل گسترش تجارت در بندر لنگه محسوب می شوند. هم اکنون واردات یا صادرات کالا از این بندر به کشورهای بسیاری در حال انجام است. با توجه به اهمیت استراتژیک این بندر در بحث حمل و نقل بین المللی تصمیم گرفته ایم تا شما را با امکانات و پتانسیل های تجاری بندر لنگه آشنا کنیم. همچنین اگر می خواهید با لیست کالاها و موادی که از این بندر صادر یا وارد می شوند، آشنا شوید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با بندر لنگه و پتاسیل‌های تجاری آن
بیشتر بخوانید

بندر بوشهر

تاریخ انتشار: 1400/09/06

استان بوشهر با مساحتی در حدود ۲۳ هزار و ۱۶۷ کیلومتر مربع و دارا بودن ۹۳۷ کیلومتر نوار ساحلی با خلیج فارس دارای بنادر کوچک و بزرگ بسیاری است که مهمترین و بزرگترین آنها در زمینه حمل کالاهای تجاری، بندر بوشهر است که دارای پذیرش ۸ میلیون تن کالا می باشد و توانایی خدماتی مانند فله، کانتینر، عمومی، مواد نفتی، نگهداری و پردازش کالا، محصولات سردخانه ای و مسافری را دارد. مجتمع بندری نگین نیز با وسعتی معادل ۷۰ هکتار(قابل توسعه تا ۴۴۳ هکتار) جزء منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر می باشد. در حال حاضر بندر بوشهر آماده سازی زیرساختهای مجتمع مذکور را در راستای ایجاد پایانه های اختصاصی کانتینری و نفتی در دستور اجرا دارد. عمق آب در لنگرگاه خارجى این بندر ۱۵ متر است که از طریق کانال خارجى به طول ۹۲۰۰ متر به لنگرگاه داخلى و از لنگرگاه داخلى به وسیله کانال داخلى به عرض ۱۴۰ متر، عمق ۱۰,۳ متر و به طول ۳۹۰۰ متر به خور سلطانى و اسکله های بندر بوشهر و از آنجا به خور پودر منتهى می گردد.

بیشتر بخوانید

بندر شهید باهنر

تاریخ انتشار: 1400/09/06

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان و جزء بنادر فعال ایران محسوب می شود. بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که در امور صادرات کالای غیر نفتی و حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. موقعیت ممتاز جرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزذدیکی به مناطق آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل نموده است. ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۰,۲ متر در زمان جذر کامل است که پس از بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارا است.

بیشتر بخوانید

بندر شهید رجائی

تاریخ انتشار: 1400/09/06

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است و باداشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر معروف بین المللی تقریبا نیمی از تجارت ایران را بر عهده دارد. منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد که یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در دنیاست. این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق ایران به دریای خزر و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا متصل می کند. موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس این مجتمع بندری را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد تبدیل نموده است.

بیشتر بخوانید

بندر امام خمینی؛ همه نکاتی که باید بدانید

تاریخ انتشار: 1400/09/06

بندر امام خمینی که در گذشته با نام بندر شاپور شناخته می شد، اکنون یکی از بزرگ ترین بندرهای تجاری در کشور ایران محسوب می شود. بندر امام خمینی در حال حاضر یکی از قطب های بزرگ تجاری استان خوزستان است و سالانه صادرات و واردات بسیاری در این بندر صورت می گیرد. در بندر امام خمینی به دلیل رونق تجارت، معافیت ها و تسهیلاتی برای صاحبان کالا، بازرگانان، سرمایه گذاران و شرکت های کارگزار خدمات حمل و نقل دریایی در نظر گرفته شده است. اگر به عنوان یک بازرگان یا سرمایه گذار قصد دارید با پتانسیل های تجاری و بازرگانی بندر امام خمینی آشنا شوید، ما در این مقاله اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهیم.

آشنایی با پتانسیل‌های تجاری و بازرگانی بندر امام خمینی
بیشتر بخوانید

بندر چابهار؛ همه نکاتی که باید بدانید

تاریخ انتشار: 1400/09/06

آیا شما تا به حال برای حمل و نقل کالا به بندر چابهار رفته اید؟ بندر چابهار یکی از بندر های بزرگ ایران برای تجارت و بازرگانی است. این بندر در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است؛ به همین دلیل نیز ارتباطات بین المللی بسیاری در حوزه واردات در بندر چابهار صورت می گیرد. علاوه بر این، محدودیتی از نظر مبادلات با کشورهای همسایه در این بندر وجود ندارد و از نظر تجارت نیز در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است. در ادامه مطلب کلیه نکاتی را که باید در مورد بندر چابهار و پتاسیل های بازرگانی آن بدانید را شرح داده ایم. برای آشنایی با اهمیت بندر چابهار و امکانات آن، پیشنهاد می کنیم به مطالعه این مطلب بپردازید.

بیشتر بخوانید