inside-banner

همه مقالات

ddp چیست؟ قاعده ddp در اینکوترمز

تاریخ انتشار: 1403/02/01

بسیاری از شرکت ها فقط در هنگام حمل و نقل کالا از طریق حمل و نقل هوایی یا دریایی از DDP استفاده می کنند. خریداران از DDP سود بسیاری می برند؛ زیرا ریسک، مسئولیت و هزینه کمتری را متقبل می شوند. اگرچه DDP معامله خوبی برای خریدار است، اما بار بزرگی برای فروشنده دارد؛ زیرا در صورت مدیریت اشتباه به سرعت سود فروشنده را کاهش می دهد. به عنوان تاجری که قصد تجارت بین المللی را دارد، خواندن این مقاله همه اطلاعات مورد نیاز در مورد ddp را در اختیار شما قرار می دهد.

قاعده ddp در اینکوترمز
بیشتر بخوانید

ریلیز چیست؟

تاریخ انتشار: 1403/01/28

در دنیای پیچیده و متحول حمل و نقل بین المللی، ریلیز به عنوان یک فرآیند کلیدی و ضروری نقش مهمی ایفا می کند؛ اما برای بسیاری از افراد این عبارت کاملا نا آشنا و جدید است. ریلیز کردن نه تنها به عنوان یک فرآیند مؤثر در تسریع فرآیند تحویل کالا عمل می کند، بلکه به عنوان پلی بین قوانین و استاندارد های بین المللی و نیاز های عملیاتی بازرگانان شناخته می شود. ما در این مقاله، به طور کامل و دقیق به بررسی این پرسش می پردازیم که ریلیز چیست و چگونه در بهبود و تسریع فرآیند های حمل و نقل بین المللی موثر واقع می شود. برای درک عمیق تر این مفهوم و کاربرد های آن در دنیای مدرن تجارت، مطالعه این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی مفهوم ریلیز در حمل‌ونقل بین‌المللی و تجاری
بیشتر بخوانید

ترانزیت چیست؟

تاریخ انتشار: 1403/01/26

ترانزیت در لغت، به معنای انتقال افراد یا اشیا از مکانی به مکان دیگر است. ترانزیت، به عنوان یکی از ارکان اساسی صنعت حمل و نقل بین المللی، فرآیندی است که امکان جا به جایی کالا یا مسافرین از یک نقطه به نقطه دیگر، اغلب از طریق مرز های چندین کشور، را فراهم می آورد. ترانزیت انواع و روش های مختلفی دارد که هر کدام بر هزینه و مدت زمان رسیدن بار تاثیر به خصوصی می گذارد. به عنوان یک تاجر بین المللی باید با انواع ترانزیت و روش های آن آشنا باشید. ما در این مقاله توضیح جامعی در این مورد خواهیم داد.

بررسی ترانزیت چیست و انواع ترانزیت در بلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

واردات از چین؛ بررسی قوانین و شرایط

تاریخ انتشار: 1403/01/25

آمارها نشان می دهند که حجم واردات از چین به ایران، بخش قابل توجهی از کل واردات کشور را تشکیل می دهد. این ارتباط تجاری نه تنها به تقویت اقتصاد ایران کمک کرده، بلکه دروازه ای برای دسترسی به کالا های با کیفیت و مقرون به صرفه از سراسر جهان است. هدف از این مقاله، بررسی دقیق قوانین و شرایط واردات از چین به ایران است تا فرصت ها و چالش های پیش روی وارد کنندگان ایرانی را شناسایی کنیم. با مطالعه این مقاله، مخاطبان می توانند دیدگاهی جامع نسبت به فرآیند واردات از چین کسب کرده و با استفاده از اطلاعات به روز، قدم های محکم تری در مسیر توسعه تجاری خود بر دارند.

بررسی قوانین و شرایط واردات از چین در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

صادرات به عراق؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

تاریخ انتشار: 1403/01/25

در کشور عراق، بیش از 90 درصد کالا های مورد نیاز از طریق واردات کالا تامین می شود. علاوه بر این مورد، عراق کشوری زیارتی است که سالانه از زائران فراوانی پذیرایی می کند. این موارد، بازار عراق را به بازاری پر از فرصت های تجاری برای ایرانیان تبدیل کرده است. به ویژه این که با صادرات به عراق، علاوه بر مردم این کشور، محصولاتمان را به زائران کشور های دیگر نیز معرفی کرده و زمینه های ورود به بازار های دیگر را نیز فراهم می کنیم. اگر قصد تجارت با این کشور عربی را دارید، خواندن این مقاله اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.

فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به عراق در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

کانتینر چیست و چه انواعی دارد؟

تاریخ انتشار: 1403/01/21

کانتینر، به عنوان یک نوآوری برجسته در صنعت حمل و نقل کالا، در سال ۱۹۵۵ توسط مالکوم مک لین به صورت کانتینرهای فولادی طراحی شدند. از آن زمان تاکنون از کانتینرها برای حمل و نقل انواع کالا و محصولات استفاده می شود. کانتینرها یکی از ابزارهای اصلی حمل و نقل بین المللی محسوب شده و در صنایع حمل و نقل و تجارت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در مقاله ای که پیش روی شماست، توضیح کاملی در مورد کانتینر چیست و انواع کانتینر آورده شده است. از شما خوانندگان عزیز دعوت می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

توضیح کانتینر چیست و چه انواعی دارد در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

CBM چیست؟ روشی آسان برای محاسبه CBM

تاریخ انتشار: 1403/01/19

در عرصه حمل و نقل بین المللی، آگاهی از حجم کالا برای اطلاع از هزینه های حمل بار و محاسبه قیمت حیاتی است. CBM یا متر مکعب، یک واحد اندازه گیری حجم است که برای محاسبه آسان مقدار و تعداد محصولاتی که در یک کانتینر حمل و نقل قرار می گیرند، به کار میرود. این مقاله شما را با CBM، کاربردها و نحوه استفاده از این ابزار کاربردی آشنا می کند. از مزایای محاسبه دقیق CBM، بهینه سازی فضای ذخیره سازی، برنامه ریزی برای انتخاب بهترین روش و مسیر حمل و نقل و کاهش هزینه ها است. با ما همراه باشید تا با روشی آسان برای محاسبه CBM آشنا و از مزایای آن در عرصه حمل بین المللی بهره مند شوید.

بررسی CBM در مجله حمل‌ونقل بین‌المللی هانزا
بیشتر بخوانید

صادرات به دبی، فرصت‌ها و چالش‌ها

تاریخ انتشار: 1402/12/26

دبی که به آن شهر طلا نیز می گویند، یک مرکز جهانی تجارت و بازرگانی است. موقعیت استراتژیک آن در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا، در کنار زیرساخت های پیشرفته و سیاست های تجاری دوستانه، آن را به مقصد اصلی تجارت بین المللی تبدیل کرده است. اقتصاد دبی بر پایه تجارت بنا شده و به دلیل شبکه گسترده قرارداد های تجاری و فرصت های صادراتی، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. به عنوان کسی که قصد صادرات به دبی را دارد، مطالعه این مقاله شما را با همه چالش ها و فرصت ها آشنا می کند.

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به دبی
بیشتر بخوانید

واردات از ترکیه؛ بررسی قوانین و شرایط

تاریخ انتشار: 1402/12/26

بر اساس آمار رسمی خبرگزاری ایرنا، حجم تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه در سال ۲۰۲۳، ۱.۷ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل است. از این میزان، ۸۲۱ میلیون دلار مربوط به واردات ایران از ترکیه می شود. ایران از ترکیه کالاهای مختلفی مانند ماشین آلات، مواد شیمیایی، محصولات غذایی و کشاورزی وارد می کند. اگر یکی از کسانی هستید که در حوزه واردات فعالیت دارید یا قصد دارید واردات از ترکیه را شروع کنید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در این مقاله، به معرفی بازار ترکیه، قوانین و مقررات تجاری، حمل و نقل و گمرک، مزایا و چالش های واردات و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت.

واردات از ترکیه؛ بررسی قوانین و شرایط در وبلاگ هانزا
بیشتر بخوانید

منظور از شیپر/ Shipper در حمل و نقل بین المللی چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/12/26

با توجه به رشد روزافزون تجارت بین المللی، حمل و نقل کالاهای مختلف از یک کشور به کشور دیگر یکی از فعالیت های اساسی برای بسیاری از کسب و کارها و مصرف کنندگان است. سوال اصلی این است که چگونه می توان کالاها را به صورت ایمن، سریع و اقتصادی از مبدا به مقصد رساند؟ در اینجا نقش Shipper یا فرستنده کالا پررنگ می شود. منظور از Shipper چیست؟ در این مقاله قصد داریم Shipper و انواع آن را معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه می توان با انتخاب Shipper مناسب، فرآیند حمل و نقل بین المللی را بهبود بخشید. اگر می خواهید بیشتر درباره Shipper و اصطلاحات مربوط به آن بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

شیپر چیست؟ منظور از شیپر در حمل‎ونقل بین‎المللی در مجله هانزا
بیشتر بخوانید

کراس استافینگ چیست؟

تاریخ انتشار: 1402/12/26

کراس استافینگ توسط سازمان های بین المللی فریت و کشتیرانی تعریف شده و شرایط خاصی از جا به جایی کالا را شرح می دهد که برای بسیاری از فعالان تازه کار در حوزه صادرات و واردات، سوالات و ابهاماتی را به همراه دارد. از جمله این پرسش ها می توان به ماهیت دقیق کراس استافینگ و کاربردهای آن اشاره کرد. در ادامه این مقاله، با هدف روشن سازی این مفاهیم و ارائه تصویری شفاف از چگونگی به کارگیری کراس استافینگ در صنعت حمل و نقل بین المللی، به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم. از شما دعوت می کنیم تا با مطالعه این مقاله فرآیندهای تجاری خود را تسهیل بخشیده و به افزایش کارآمدی و سرعت در جا به جایی کالاهایتان کمک کنید.

کراس استافینگ
بیشتر بخوانید

ترخیصیه چیست؟ + تفاوت آن با بارنامه

تاریخ انتشار: 1402/12/01

ترخیصیه یکی از اسناد بازرگانی مهم برای ترخیص کالا از گمرک است. این سند توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی با رعایت ضوابط و مقررات گمرکی صادر می شود. ترخیصیه نقش مهمی در امنیت و سرعت ترخیص کالا از گمرک دارد و موجب کاهش هزینه های حمل و نقل و انبارداری می شود. با توجه به اهمیت این سند، در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم، انواع، اطلاعات مندرج، نحوه صدور، واگذاری و پیگیری ترخیصیه بپردازیم و به همه سوالات شما در مورد تفاوت ترخیصیه با قبض انبار پاسخ دهیم، با صرف 10 دقیقه از زمان خود و مطالعه این مقاله به تمام مفاهیم ترخیصیه مسلط خواهید شد.

بررسی ترخیصیه در مجله تخصصی هانزا
بیشتر بخوانید